måndag, april 16, 2007

Little Dysfunk You

Nu har vi haft en härlig försmak av sommaren. Helt underbart väder med 20 grader tre dagar i rad. Jag har försökt vara ute så mycket som möjligt men som vanligt har det varit en massa möten att ta hänsyn till. I lördags hade vi upptaktsträff med friidrotten och idag hade vi möte i arrangörskommittén kring alla tävlingar som vi ska arrangera under utomhussäsongen. Det har varit mycket på sistone men nu ser det lite bättre ut ett tag. Distriktsdomarkursen på onsdag förstås.

Hur som helst har jag lyckats skaffa mig lite solbränna vilket känns bra med tanke på att det vi bara är i mitten av april. Återstår att se när det blir lite värme nästa gång. Inom de närmsta 10 dagarna såg det visst inte så ljust ut på den fronten.

Den senaste tiden har det kommit ut en hel massa bra musik. Jag har svårt att hinna med att lyssna på allt. Det tar upp mycket av min tid iallafall. The Arks album är riktigt grymt! Minst 8 låtar av dom 11 på skivan skulle kunna släppas som singlar. En härlig fart på låtarna där dom lyckats få fram refränger som sätter sig väldigt lätt. Mina favoriter så här långt är New Pollution, Little Dysfunk You och All I Want Is You. Sen är Absolutely No Decorum ett mästerverk. Hade inte den fungerat ännu bättre i melodifestivalen?

Ett måste att köpa för den som gillar The Ark det minsta lilla. Ett annat måste är Anna Ternheims EP som kom ut förra veckan. Fem spår som bygger på singeln "Lovers Dream" som blivit en duett med Fyfe Dangerfield. Men övriga låtar är lysande. Ett par av dom är låtar som gjorts om från den senaste skivan som släpptes i höstas men dom nya låtarna "Bridges" och "Let The Bells Ring" är riktigt fina. Anna lyckas få fram något alldeles extra i sina låtar, det blir så vackert...

Sahara Hotnigts släpper ny skiva på onsdag och jag har redan lyckats höra den. Jag har visserligen bara hunnit lyssna igenom den en gång men den levde verkligen upp till de höga förväntningar som jag ställt på den. Har alltid varit grymt imponerad av att en tjejgrupp kan åstadkomma så bra musik. Ska bli riktigt roligt att se dom på Peace & Love i sommar där även Anna och The Ark kommer uppträda. Gissa om jag kommer sväva på moln under några dagar?

Avslutningsvis måste jag passa på att skicka ett Grattis till MODO som vann SM-guld i hockey i lördags. Jag blev riktigt imponerad av hur dom genomförda den sista matchen. 28 års väntan är över för MODO. Leksand har väntat 32 år sedan dom tog guld senast...

1 kommentar:

Caroline sa...

jag hejade i alla fall på Linköping.. Hoppades att dom skulle vinna...

love.