tisdag, april 03, 2007

Vart tog den där elden vägen?

Det härliga vädret har gått över i någon bitande aprilkyla. Idag gick det inte att sätta sig på altan och njuta. Tråkigt men sant. Det är trots allt lite för tidigt innan det går att räkna med värme varje dag. Snart är det iallafall påsk och är det bara jag som tycker att den ligger väldigt tidigt i år? Brukar inte den ligga typ en eller två veckor senare? Hur som helst så ska det bli trevligt. Cicci kommer upp och vi får äta en massa god mat och umgås. Saknar hennes trygga famn. Jag behöver den. För allt är inte så bra som det verkar alla gånger... Men jag är på väg åt rätt håll, hoppas jag.

Idag var jag nere på stan och fikade med en kompis. Det var riktigt trevligt. Alltid skönt att få prata ut lite om ett och annat. Ibland önskar jag att det hände oftare men dom flesta är upptagna med både det ena och andra. Får lite panik över att jag bara står och stampar men jag försöker iallafall och det är väl det som räknas.

Anna har släppt sin video till nya singeln "Lovers Dream". Den var riktigt fin även om jag har svårt att tyda den. Får nog se och tänka lite till innan jag kommer fram till något bra. Eller så ska den vara öppen för fria tolkningar helt enkelt. Jag längtar till att få se Anna i sommar. Jag längtar precis som många andra till sommaren även av andra anledningar. Den här tiden känns som den stora väntan...

Nu är det dags att ta tag i ett och annat. Jag har varit i en mindre bra period men ska vända allt till något betydligt bättre.

Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp
Drömmarna och vindarna hjälps åt
och så fort man tittar neråt så vänder dom hitåt
Och sjunger "Vart tog den där elden vägen?"
Lars Winnerbäck - Elden

Inga kommentarer: