fredag, april 13, 2007

Fredagen den 13:e

Fredagen den 13:e idag är nästan till ända och tur är väl det. För det verkar ha hänt en massa mindre roliga saker även idag. Nån sköt sitt ex på ett koloniområde i Höganäs, två hästar har avlidit i olyckor, 15 hundar innebrända, död man hittad i centrala Stockholm.... Eller är det bara för att det är just fredagne den 13:e som jag ser allt det här? För mycket händer ju faktiskt dagligen.

Själv har jag tagit det lugnt efter ett par intensiva kvällar. I onsdags kväll var jag iväg på distriktsdomarkurs i friidrott. Vi ska träffas fyra onsdagar och lära oss det grundläggande kring reglerna i friidrott. Första gången var det lite övergripande och följande onsdagar ska vi gå in på i tur och ordning, löpning, hopp och kast. Det ska bli kul att lära sig lite mer än det man redan kan. Han som har hand om kursen är den vi lånat eltidtagningsanläggningen av tidigare och han sa bl.a. att det är mig han litar på mest när det gäller eltidtagning förutom han själv såklart. Det var givetvis smickrande att höra. Jag tycker inte jag gjort så mycket men tydligen så är jag mer värdefull än vad jag anar ibland. Av någon anledning så har jag ju haft uppdrag på svenska friidrottsfröbundets hemsida också och det är få förunnat.

Igår var det dags för ett av alla styrelsemöten under året. Vi planerade mest för utomhussäsongen som drar igång om en månad och pratade lite om upptaktsträffen som vi ska ha imorgon. Kände mig skapligt seg när jag åkte hem och såg förlängningen av den femte SM-finalen i hockey. MODO vann orättvist efter att Linköping dominerat totalt i förlängningen. 3-2 i matcher till MODO nu och vinner dom imorgon så är det klart. Annars blir det en direkt avgörande match i Örnsköldsvik på måndag.

Nu har vi några riktigt härliga dagar framför oss. Ska sätta mig ute imorgon när jag kommer hem och se till att bli lite solbränd. Det är ju aldrig fel. Musik i öronen och en bok... Kan inte bli mycket bättre.

Inga kommentarer: