onsdag, september 03, 2008

Födelsedag

Det här med bloggandet går inte så bra nuförtiden. Jag har väl inte direkt så mycket att skylla på. Helgen som gick var hur som helst riktigt trevlig även om den tog slut alldeles för snabbt.
I lördags firade vi Ciccis mormor, Solveig, som börjar närma sig de 90. Jag är imponerad av människor som blir så gamla och som är så pigga som hon är. Min mormor och morfar håller ju fortfarande ihop trots att morfar är 90 och mormor 88. Det är inte många par där båda blir så gamla. Vi började med att äta lunchbuffé ute och fortsatte med tårta hemma hos Solveig. Det var trevligt att träffa Ciccis kusiner. Var trots allt ett tag sen jag såg dom.
På kvällen satt jag och tittade på friidrott, Finnkampen, som jag spelat in. Det var väl inte det trevligaste sättet att tillbringa kvällen för Cicci men hon roade sig ändå.

Söndagen ägnades åt att handla för att fylla frysen. Det behövdes kan man säga. Nu har vi en del att välja på när vi ska laga mat. Ikväll blir det pommes frites med lövbiff! Mums! I söndags kväll hamnade vi även på middag hos Ciccis föräldrar. Det var inte riktigt meningen från början men vi var där och lämnade en säng och då blev vi inbjudna och det är ju dumt att tacka nej.

Annars går dagarna i rask takt. Jobbandet går bra och postmängden går både upp och ner. Idag fick vi mycket men både igår och i morgon verkar det bli lite så det ska nog vara lugnt. Sen återstår det att se om vi får Postkodlotteriet på fredag eller inte. Det hade ju varit soft att avsluta veckan utan den. För det är ju inte några som ska ha den även om dom flesta bara slänger det direkt när dom får det.

En del av tiden går även åt till att uppdatera hemsidor. Agnes är ju aktuell igen och är både här och där. Främst på radion där hon intervjuats ett antal gånger. Helt oteknisk är jag inte så jag har lyckats spela in det och lägga in det på hemsidan. Det finns ju program till det mesta nuförtiden. Värre var det ju när man skulle spela in på kassettband. Lite tråkigt är det dock att Agnes nya singel inte spelas så mycket på radion. Åtminstone inte än så länge. Det är ju en riktig hit så den borde börja snurra lite mer där snart. Återstår att se om låten går in på Tracks på lördag. Det avgör nog en del.
Ne, dags att fixa maten så det mesta är klart när Cicci kommer hem från jobbet.

Inga kommentarer: