tisdag, september 23, 2008

Musiknyheter

lawSkulle kunna skriva flera bloggar nu och jag ska göra mitt bästa för att skriva kortare bloggar framöver. Min kära syster är på mig ständigt om att dom blir för långa och det har jag märkt själv också. Men det blir ofta så när jag inte pallar skriva så ofta och vill få med så mycket som möjligt när jag väl skriver.

Hur som helst så har det dykt upp ett par intressanta nyheter idag. Kent har knappt avslutat sin senaste turné innan dom är aktuella igen. Att döma av startsidan på kent.nu så har dom en samlingsbox på gång från 1991 - 2008. Med tanke på att deras första platta kom ut 1995 så lär det vara en del material även från tiden då dom hette "Havsänglar" och "Jones & Giftet". Det lär bli spännande. Förmodligen lär det kosta en slant men det får det vara värt. Årets julklapp kanske? :-)

Nästa roliga musiknyhet är att Elin Ruth Sigvardsson ska ge sig ut på turné igen. Jag unnar henne alla spelningar hon kan få med tanke på att hon fått kämpa i rejäl motvind som det känns. Det går bättre för en del andra singer/songwriters som i mitt tycke inte är lika bra. Men hur som helst så ska hon ut på en show som hon valt att kalla "The Two man show" tillsammans med sin gitarrist Carl Ekerstam. Det lär bli riktigt nice eftersom han är riktigt duktig. Turnén stannar till i Lund den 30 okt och trots att det är en torsdag så lär jag vara på plats.

Ser verkligen framemot ett flertal konserter i höst. Vi har en del som redan är bokade och andra som vi så gott som bestämt att vi ska gå på. Hoppas vi kan få med oss lite folk på en del av dom. Närmast väntar Jason Mraz i Lund på fredag. Det lär bli riktigt grymt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Goda nyheter Macke! Kents samling ska jag definitivt önska mig! Tack för tipset!
För min del gör det inget att bloggarna blir långa, jag läser ändå! Bara du bloggar alls så är jag nöjd! Kram