söndag, september 21, 2008

Coach

Ännu ett blogginlägg i min allt glesare skörd. Helgen har varit riktigt härlig efter att veckan i övrigt varit riktigt tuff på jobbet. Vi hade mycket post och har haft långa dagar men fredagen blev riktigt nice ur flera synvinklar. Jag fick nämligen reda på att jag kommer bli coach på jobbet.

För att förklara lite så är vi 12 st. och en chef på jobbet. Dom veckor med mest post är vi ofta någon mer. Men hur som helst så är det två coacher som jobbar närmast chefen som styr upp arbetet för dom övriga. Det handlar om att planera dagarna både på det stora hela och i detalj, rapportera in post vi inte delat ut, svara på mail, planera med chefen m.m. Sedan tidigare har en av våra coacher utbildat sig vidare till chef och när nu även den andra ska göra det så måste vi få in ersättare och en av dom blir nu jag. Vi fick söka till den här "tjänsten" och i konkurrens med några andra på kontoret föll valet på mig.

Chefen har redan tidigare plusat för mina arbetsinsatser men det var inte på något sätt givet att det skulle bli jag. Men det känns riktigt skönt och äntligen kan jag få styra upp det hela lite mer. Jag tillhör dom äldre på jobbet och har märkt att jag ofta tänker ett steg längre än många andra. Vissa tänker enbart på sig själva medan jag tänker på att alla ska få en bra dag. För inte är det väl rättvist att vissa ska gå hem mer än en timme tidigare än andra? Jag vill jämna ut det hela. Sen är det ofta jag som går och plockar undan en massa och jag är en av få som verkar gå och störa mig på att det ligger saker framme lite överallt.

Så imorgon ska jag börja min upplärning så får jag se vad jag gett mig in på men det ska säkert bli bra. Det blir ju inte någon jätteskillnad förutom att det blir lite mer ansvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul Macke, grattis! Även för mig ljusnar det på jobbfronten, pratar gärna på msn snart!
kram