måndag, september 08, 2008

Nokia 6555

Jag skriver så sällan på bloggen att jag t.o.m. glömt att skriva om min egen födelsedag. För två helger sedan var ju mina föräldrar nere och hälsade på. Första gången dom är härnere sen Cicci och jag flyttade ihop. Det blir tyvärr inte så ofta när pappa har så dumma arbetstider. Men det var trevligt att dom kom ner även om vädret var riktigt uselt. Hur som helst så firade vi min 29-årsdag som inföll ett par dagar efter att dom var här. Jag fick en rejäl resväska av mina föräldrar och en del kläder jag önskat mig. Cicci och hennes föräldrar la ihop till en mobiltelefon. Det var på tiden att jag fick en ny för den gamla har hängt med ett tag och på sistone fick jag även tejpa den för att den skulle hålla ihop. Den nya, Nokia 6555, är riktigt snygg och har sådär lagom bra funktioner. Ingen superbra kamera och ingen musikmobil men funktionerna finns där och fungerar helt ok.
Här kan ni se mobilen

Den här helgen har jag haft fullt upp med att sköta hushållet. Jag har haft storstädning i lägenheten. Det var längesen sist och var verkligen nödvändigt för dammråttorna virvlade runt och det är ju mindre trevligt. Cicci var inte till så stor hjälp men det berodde på att hon blivit sjuk. En jobbig förkylning med halsont gjorde att hon fick ta det extra lugnt. Jag var även iväg och handlade en massa och sen har jag uppdaterat hemsidor. Agnes har ju varit på radion en massa den senaste tiden och jag har spelat in, klippt och lagt ut dessa intervjuer på Agnes-Carlsson.nu
Hemsidan består även om jag inte har lika mycket tid till den som förut av naturliga skäl.

Jag försöker även avveckla min stationära dator för att byta ut den mot syrrans gamla. Den jag har haft är hur långsam som helst och har hängt med ett bra tag. Men det är mycket att tänka på. En massa saker ska föras över och in i nya datorn och så ska det kluras på vilka program man kan tänkas behöva i den datorn. Det tar ju sin tid om man säger så.

Nu är det iallafall hög tid att sova. Godnatt!

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Snygg fån!
Du kan ju börja använda min dator. Dela bara ut allt på din gamla på nätverket och låt den stå på så kan du ju bara plocka över allt från den nya vartefter du behöver det.

Btw, jag vill fortfarande att du ska göra kortare blogginlägg, du kunde ju lätt delat upp detta i ett telefoninlägg, ett besökfrånnorrköpinginlägg, ett städinlägg o.s.v. Fler orkar läsa och du har tid och ork att skriva oftare.