lördag, september 27, 2008

Every Little Thing is Gonna be Alright

Blogg nr 2 idag för er som är vana vid att jag skriver en gång i veckan eller ännu mer sällan.
Jag har lyssnat en hel del på Billie The Vision & The Dancers idag. Ett riktigt skönt band som trots skön, svängig musik inte lyckats erövra ett skivkontrakt. Istället ger dom ut skivor på eget bolag och tar sig fram så gott dom kan i en tuff musikbransch. ALLA deras fyra skivor går att ladda hem på deras hemsida, http://www.billiethevision.com/index2.php Så det är fritt fram att ladda hem det gratis för den som känner för det men det skulle jag aldrig ha samvete till. Därför finns ju så klart möjligheten att stödja dom genom att sätta in pengar eller köpa skivorna i fysisk form. Ni som inte hört dom borde ladda hem några låtar. Tror inte ni blir besvikna.

Igår var dagen då konserthösten inleddes. Cicci och jag styrde vår färd mot Lund och Olympen. Ett trevligt ställe men var ska man parkera när den ordinarie parkeringen är full menar dom?
Vi irrade runt överallt och tvingades till slut stå på en där tillstånd krävdes. Men som tur var slapp vi böteslapp. Vi kom dit lite senare än vi tänkt pga. olika omständigheter men i lagom tid för att se förbandet, singer-songwritern Ingrid Michaelson. Det lät överraskande bra. Hon hade en bra röst och fina låtar. Sen överraskade hon alla genom att ta in Jason Mraz & Co. på en låt.

Sen var det då dags för Mr. Mraz själv. Andra gången vi såg honom i år, efter att ha sett honom på Peace & Love. Givetvis kom en del tankar från den spelningen. Riktigt skön stämning då precis som nu och så Emmy, Emmy, Emmy. Men nu var ju inte hon med och det var så klart tråkigt. Får väl erkänna att jag inte riktigt hunnit med att höra av mig till henne som jag borde. Men det får bli ändring på det. Hur som helst så var Jason på riktigt bra humör. Han har grymt skön stil och hans låtar är riktigt härligt gung i. En blandning av flera olika genrer och hans band är riktigt bra. Särskilt han som spelar slagverk och som har med sig en liten tomte på scen. En tomte för övrigt fanns med även i Borlänge. Sen är det mäktigt med blåsinstrument. Nu hade han med tre i bandet som spelade trumpet, saxofon och trombon och det ger så mycket mer liv till låtarna.

Jag har varit dålig på att lyssna in mig ordentligt på Jasons skivor men kunde trots allt sjunga med en del och visst är I´m Yours riktigt bra även om den gick lite på slentrian den här gången. Men så mycket bättre live än på radio. Det var roligt att se hur allt folk tog fram sina mobiler och kameror så fort introt drog igång. Men han har flera låtar som håller riktigt hög klass.
Så trots att det var fredagkväll och att jag kände mig helt slut efter ännu en intensiv vecka så blev det en lyckad och fin kväll som start på helgen.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jaaaa!! Man kan inte annat än älska den där Jason. Han är för underbar =)