torsdag, februari 19, 2009

When Tomorrow Comes

Jag har varit för dålig på att uppdatera bloggen. Hade ju tankar på att förmedla lite tankar kring konserterna med Elin Ruth Sigvardsson och Anna Ternheim som jag varit på samt hur mäkta imponerad jag var över friidrottshallen som vi äntligen fått i Norrköping. Men tiden bara rinner iväg och jag känner mig sällan tillräckligt pigg på kvällarna för att orka med att skriva dom där raderna som jag så gärna skulle vilja.

Hur som helst så var konserterna fantastiska. Var och på sitt sätt. Konserten med Elin var speciell. Mysig och riktigt bra. Vi satt ner vid ett bord tillsammans med kanske ytterligare 50 pers. på Debaser i Malmö. Ett ställe vi inte varit på tidigare. Men där lär det förmodligen bli fler besök. Perfekt konsertställe för lite mindre artister. Elin förmedlar så mycket känslor med sin musik. Efter konserten fick vi en trevlig pratstund med henne. Hon var allt lite imponerad över att vi åker runt och ser henne lite här och där och så fick vi veta lite om framtiden. Spännande!

Anna Ternheim har blivit större och större i takt med att hon släppt sina skivor samtidigt som hon fått ta emot ett antal grammisar och andra priser. På Flygeln i Norrköping där vi sett Anna tidigare gjorde hon en riktigt grym spelning. Hon har utvecklats mycket under de år vi sett henne. Nu utstrålar hon en enorm trygghet på scen där hon vågar leva ut sin musik på ett helt annat sätt än tidigare. Hennes senaste skiva är grym och låtarna blir än bättre live. Jag kan visserligen sakna elgitarren som hon valt att slopa på den här turnén och även Andreas Dahlbäck bakom trummorna men nu får även dom gamla låtarna ett nytt liv. Det är svårt att få nog av Anna om man säger så. Därför ska Cicci och jag se henne även i morgon i Malmö. Det lär bli en fin avslutning på arbetsveckan.

Östergötland har varit en stor vit fläck på kartan som inte haft någon inomhushall för friidrott. Nu har länet hela tre hallar. Först invigdes multihallen i Linköping följt av en liknande hall i Motala och så kom hallen i Norrköping. Hallen i Norrköping är en ren friidrottshall och riktigt fin. Den har en stor publikplats och är riktigt luftig. Ett jättelyft för friidrottarna och förhoppningsvis kan klubbarna behålla fler talanger nu när träningsförhållandena är betydligt bättre. Tävlingen vi hade där gick riktigt bra om än med lite teknikstrul under den första dagen. Jag var speaker och trivs riktigt bra i den rollen. Även om det är lite krävande och huvudet är helt tomt efteråt.

Nu har jag iallafall fått ner ett antal rader och ska snart sova efter att ha fått i mig lite te och hallonpaj.

Inga kommentarer: