onsdag, februari 25, 2009

Posten och Com Hem

Känns verkligen som att det är hög tid att bege sig ifrån den här lägenheten. Nu börjar vardagliga saker att falla samman. För inte ska man väl behöva åka och hämta sin post på postcentralen? Vi har inte fått någon post under hela den här veckan. Jag har ringt varje dag och äntligen ger dom mig rådet att kontakta fastighetsskötaren. Är det verkligen jag som ska behöva göra det? Känns inte riktigt rätt. Jag vet åtminstone hur det fungerar på Citymail. Där är det vi som ringer. Däremot var det intressant att höra att posten inte får använda nycklar för att öppna portar. Så dom använder brickor, koder och nån sorts sändare. Jag har svårt att få ihop det riktigt men tydligen fungerar det. Förutom hos oss nu.
Så efter att jag hämtat posten har ju nu iallafall fått mina Beck-filmer och skivorna med Sahara Hotnights och Jenny Wilson som släpptes idag.

En annan sak som fungerat mindre bra under en längre tid är Com Hems tjänster. Det började den 11 jan. med att modemet mer eller mindre dog. Telefonen och bredbandet slutade fungera och bilden hackade på tvn. Sen har vi haft liknande avbrott med jämna mellanrum allt sedan dess. Senast hade vi det för en vecka sedan när vi skulle se både det ena och det andra på tv som vi gick miste om. Det är verkligen tur att SVT har fixat SVT Play så att det går att se deras program i efterhand. Men friidrotten och hockeyn fick jag snällt vara utan.

Såna här saker ska flyta utan avbrott. Man ska inte behöva gå och störa sig på att självklara saker inte fungerar. Jag blir så trött!!
Återstår att se om vi får se Popcirkus med Sahara Hotnights och Frida Hyvönen idag. Just för tillfället ser det iallafall så ut.

Inga kommentarer: