torsdag, november 06, 2008

Crash, boom, bang...

En vecka sedan jag skrev senast. Så mycket spännande har inte hänt men trots allt en del.
Konserten med Elin Ruth Sigvardsson var riktigt fin. Elin tillsammans med gitarristen Carl Ekerstam på en liten scen på Mejeriet i Lund. Inte så mycket folk men mysigt och trevligt. Vi satt ner och i stort sett längst fram. Det blev en blandning av låtar från alla hennes album i en härlig form. De båda spelade en massa olika instrument och Elin visade upp sin förmåga att spela fyra instrument samtidigt, gitarr, munspel, tamburin och synth. Jag önskar att jag varit piggare för det kändes riktigt segt men trots allt flög en hel del känslor genom kroppen, kärlek, sorg, smärta, lycka, glädje, sorgsenhet... Vackert var det hur som helst.

Det blev konsert även dagen efter, i fredags. Då såg vi Kristian Anttila i Helsingborg. Jag såg en märklig hockeymatch innan där Malmö slog Leksand och var väl inte på bästa humör när vi gick ner men skakade av mig det snabbt när Anttila drog igång. Han har riktigt sköna låtar med texter som sticker ut. Texter med uttryck som inte alla artister skulle använda sig av om man säger så. Men riktigt bra fart fick han på publiken.

Under veckan har det mesta bestått av jobb, jobb och jobb. Vi har varit underbemannade på jobbet pga. sjukdomar och det har gjort att det blivit en del sena dagar. Det var först idag vi fick en lite bättre dag med mindre post. Mitt månadskort tog slut i tisdags och eftersom jag förstod att vi skulle få en sen dag i går så bestämde jag mig för att ta bilen. Det skulle jag så klart inte ha gjort. På väg ut ur stan, vid det sista trafikljuset, uppstod en lång kö som jag missbedömde och med blött väglag lyckades jag inte få stopp på bilen innan den kanade in i bilen framför. Den slog i dragkroken och fick sig tyvärr en ganska rejäl smäll. Vänster lykta och stötfångaren blev tillbucklade. Får väl se vad det kan kosta att fixa till eftersom jag lär få stå för hela kostnaden själv.

För att komma ifrån tråkigheterna så kan jag avsluta med att säga att vi laddar för ännu en konsert med Amanda imorgon. Sen bär det iväg till Malmö och Hello Saferide på lördag. Konsertnörd? Kanske...

1 kommentar:

Anonym sa...

Trist med bilen, men det viktigaste är ändå att ingen människa kom till skada! Vi höll på att smälla igår, en bil kom alldeles för nära inpå mig, tack gode Gud att vi klarade oss.

Konsertnördar är ni allt, men det är nördigt på ett bra sätt! :)