söndag, november 23, 2008

Long Cold Vinter

Stort Grattis till min underbara Cicci som fyller 25 år idag!
Dagen har varit hur trevlig och fin som helst. Vi har haft Ciccis familj, mormor och moster hos oss och ätit god smörgåstårta och lite senare åt vi även vanlig tårta, med hallon! Riktigt mumsigt alltihop. En riktigt lyckad dag.

Äntligen har vi även fått oss en ordentlig tv. Sedan vi flyttade ihop har vi haft Ciccis lilla tv och ibland har det inte varit lätt att se vad som försigått på den. Men igår var vi och tittade på en ny som Cicci fick i födelsedagspresent. Inte illa om man säger så. En 42-tums full HD med allt vad det innebär. Allt blev helt plötsligt väldigt stort. Det är en helt ny upplevelse att se på fotboll, hockey och film.
Om någon funderar på vad jag gav så blev det ett silverhalsband och en stor bukett med rosor.


Vintern slog ju till över Skåne i fredags vilket för många kom som en total överraskning. Det visade sig när det skedde ett 100-tal olyckor runtom i länet. Eftersom jag ofta brukar kolla hur vädret ska bli några dagar framåt så kom det dock inte som någon överraskning för mig och jag beställde tid för däckbyte under gårdagen redan i torsdags. Vilket visade sig vara tur. När jag var iväg med bilen igår och fick dom bytta så hörde jag att dom inte hade någon tid för däckbyte förrän på tisdags.

Annars har vi mest städat och plockat undan en massa här inför den stora dagen idag. Vi går ofta och säger att det och det behöver göras men ofta är det inte förrän vi absolut måste göra något åt det som det blir gjort. Det känns lite sådär men just nu är vi grymt nöjda över hur fint vi har fått det.

Imorgon drar en ny vecka igång. Förhoppningsvis blir den inte lika intensiv som den som varit. Vi har haft mer post än någonsin tidigare och det blev en hel del riktigt sena dagar. Stämplade ut 18.00 i onsdags t.ex. Imorgon ska jag även lämna in bilen på verkstaden. Det är ju bara att hålla en tumme för att det inte ska bli dyrare än beräknat.

Inga kommentarer: