fredag, november 28, 2008

Utveckling

Ännu en vecka är över och den har gått riktigt smidigt och bra. Vi hade riktigt lite post i början av veckan vilket gjorde att vi kunde gå hem 13.30-14 några dagar. Det var vi väl värda efter förra veckans långa dagar. Jag har jagat bort en massa övertid och känner mig riktigt nöjd över det. Det går alltid att göra det lite bättre men det är sånt man tänker på i efterhand när man ser hur resultatet blir.

Ikväll har jag sett på hockey samtidigt som jag försökt få ordning på den bärbara datorn. Mitt älskade Leksand slog Mora med 5-3 i det andra daladerbyt den här säsongen. Båda matcherna har slutat 5-3 till Leksand. Så här långt ser det bra ut för Leksand, dom leder tabellen med sex poäng, men det finns en del att jobba på. Försvarsspelet är inte riktigt stabilt alla gånger. Men det är bara att hoppas att dom får ordning på det tills det gäller som mest i mars-april.
Datorn har blivit riktigt seg och jag har försökt rensa bort en del och defragmenterar den nu. Återstår att se om den blir bättre. Annars får jag väl klura vidare.

Annars har vi så smått börjat få fram adventsljusstakarna inför första advent på söndag. Det känns helt ofattbart att vi redan är där. Dagarna, veckorna och månaderna bara flyger iväg. Samtidigt har jag fått mer att göra på jobbet som coach och det känns riktigt bra. Känner redan att jag lyckats utveckla mig själv som person. Jag tar mer initiativ och kan lättare ta kontakt med folk än tidigare. Växer in i rollen alltmer. Sen kommer det bli lite förändringar framöver så vi får väl se vad som händer då. Skulle kännas lite fel att ta steget tillbaka från coachjobbet.

I helgen är det full fart som vanligt nuförtiden. Julfest med jobbet imorgon med bowling och julbord vilket säkert blir riktigt trevligt. Sen bär det iväg till Sölvesborg och firande av Ciccis farmor på söndag. Än så länge har jag inte hunnit med att köpa några julklappar men jag börjar iallafall få klart för mig vad jag ska köpa till alla.

Inga kommentarer: