söndag, november 09, 2008

Fars Dag

Fars Dag idag! En dag som kan se väldigt olika ut beroende på hur man har det.
Alla firar inte dagen så mycket men jag tycker trots allt att kan ägna sina pappor en extra tanke och höra av sig till dom. Vissa har möjligheten att uppvakta sina pappor och kanske t.o.m. bjuda dom på frukost på sängen. Sånt är mysigt och fint. Själv så ringde jag till min pappa även om det blev ganska sent på kvällen. Hade lite andra saker för mig under dagen så jag var hemma sent. På något sätt känns det extra viktigt att höra av sig när man bor en bit ifrån.

Sen finns det ju dom som tycker den här dagen är riktigt jobbig. Dom som saknar en pappa. Det måste vara det värsta som finns att på ett eller annat sätt inte få ha kvar sin pappa som en trygghet i livet. En av mina vänner skickade en berättelse till mig ikväll som hon hade skrivit. Hennes pappa gick bort när hon var 8... Den berörde mig en hel del. Livet är inte lätt och långtifrån rättvist.
Tänker extra mycket på dom vänner som av någon anledning inte kan uppvakta sin pappa en dag som denna.

Trots allt så vill jag avsluta med att säga Grattis till alla pappor och speciellt min så klart!

Inga kommentarer: