måndag, juni 04, 2007

A week in Helsingborg

Jag skäms allt litegrann. Så här lång tid får det inte gå mellan gångerna. Jag vet att det finns en del läsare som vill ha koll på vad jag gör och som får det via bloggen. Får skriva i korta drag vad jag gjort de två senaste veckorna. Den ena veckan betydligt mer än den andra. Routern har hur som helst gått sönder så vi slåss om en dator. Hade den fungerat hade jag förmodligen skrivit tidigare men men... Det känns trots allt ganska skönt. Får mer tid till andra saker.

Åkte som många av er vet ner till Cicci den 22 maj och stannade en vecka. Ciccis föräldrar hade åkt till Spanien så vi hade deras villa för oss själva i några dagar. Det var riktigt skönt. Oerhört härligt att slippa höra en massa tjat från föräldrar och skönt att kunna gå upp när man vill och laga mat när man vill. Sen kändes det så klart helt underbart att ha Cicci i sin närhet hela tiden. Trots att en del vardagssysslor skulle göras så klarade vi oss utmärkt. En försmak av framtiden kändes det som.

Första dagen som jag var där visade sig vädret från sin bästa sida så vi begav oss ut för att leta upp en glasskiosk vid någon hamn. Vi hamnade i Domsten och där var det riktigt trevligt och mysigt. Kioskägaren hade en liten hund som sprang runt där och tiggde mat av gästerna. Matte var lite lagom förtjust över det. Sen kom vi på att vi kunde handla lite färsk fisk till kvällen. Vi fick med oss lite makrillfilé och det var riktigt mumsigt. Det tyckte även Ciccis katt... :-)

Dagen efter var vi på ett litet besök på jobbet hos Ciccis moster. Hon jobbar på ett skolbibliotek och när vi kom dit visade eleverna oss snällt vägen till biblioteket. Ett lagom mysigt bibliotek med lagom mycket böcker, filmer och cd-skivor. Vi fick vara lite smakråd till inköpet av cd-skivor också... Sahara Hotnights tyckte vi kunde vara bra... Den skivan borde alla lyssna på som inte gjort det.
Glömde visst skriva att Cicci låste in mig tidigare under onsdagen. När hon var iväg till jobbet en sväng så körde hon ner säkerhetslåset och därinne blev jag kvar medan katten var ute. Lite jobbigt eftersom vi bestämt att jag skulle komma och hämta Cicci. Värre blev det också när katten skulle in men som tur var så kunde jag öppna ett fönster som hon kunde hoppa in igenom. Alla sätt är bra utom dom dåliga...

Under fredagen var vi på bio och såg "Hata Göteborg". En riktigt snurrig film men ändå med ett bra budskap. Det är viktigt att våga vara sig själv och inte bara följa efter andra och det gäng som man alltid varit med i... Jag tror att jag lyckats ganska bra med det. Skitsamma om du förlorar en del vänner. Bara du har kvar dom som du trivs riktigt bra med. Filmen var inspelad i Helsingborg så vi kände igen oss en del. Sen var det ju lite speciellt att se Nic Schröder i huvudrollen! Om någon tänkt se den så är det inte världens bästa film men den kan ändå vara sevärd om man inte hittar något bättre.

Sen var det dags för lördagen och friidrotten. En lagtävling med sex klubbar, damer och herrar, där min klubb, Tjalve, hade åkt ner med två lag. Tyvärr gick det inte så vidare bra för dom då båda lagen åkte ur högsta serien och får tävla i Div 1 nästa år men det var ändå kul att vara där. Kul att få se några riktigt bra resultat och även roligt att få visa sig tillsammans med Cicci. En del hade jag pratat om för Cicci och likadant hade en del av dom hört talas om Cicci. Det sämsta var dock vädret. Kallt, regnigt och blåsigt...

Sen tog vi det ganska lugnt resten av tiden. Ciccis päron kom hem på söndagkvällen och på måndagen var vi nere i Malmö en sväng. Jag var på en anställningsintervju. Dom är alltid nyttiga och den här gången var jag riktigt nöjd när jag gick därifrån. Återstår att se om det leder till något...

Måste berätta om Ciccis busiga katt också. Två kvällar lyckades hon nämligen jaga fram några igelkottar till ytterdörren för att visa upp... Vi blev måttligt glada men o andra sidan har vi läst att man inte ska skälla på katten när den visar upp sitt byte så det blev till att försöka visa god min.
Nu känns det som det får räcka för den här gången. Nu har jag iallafall berättat i stora drag vad som hände hos Cicci. Den senaste veckan har varit lugnare men jag får skriva lite om den imorgon. Anna Ternheim fyllde 29 år i torsdags. Det är viktigt att nämna...

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att höra att du lever! =)