onsdag, juni 06, 2007

Tävling

Idag var det dags för den 51:a upplagan av Tjalvespelen. Det har varit mycket förberedelser. Av någon anledning så hade vi svårt att få ihop funktionärer till årets tävling men till slut löste det sig. Jag hade från början sagt att jag ville vara speaker eftersom jag trivs bra i den rollen. Jag känner igen många av dom som tävlar och vet vad som är bra resultat. Efteråt känner jag att det fanns saker jag kunde gjort bättre men när man väl sitter där så räcker inte tiden till för att säga allt man vill. Roligast var det iallafall när en tjej från Örebro vann 100 m på 11,98 och klarade kvalgränsen till junior-EM för 19-åringar. Hon blev helt överlycklig! Vädret var idealiskt för sprintlöpning. En vind som var perfekt och lite för bra i vissa fall. För det är lite tråkigt när det görs bra tider och vinden inte är godkänd. För er som inte har koll på det så får det inte blåsa mer än 2,0 m/s medvind för att ett sprintlopp ska vara godkänt statistiskt.

Annars är det grymt kul att vi i Östergötland för tillfället stoltserar med landets snabbaste 13-åriga och 14-åriga tjej. Återstår att se hur dom fortsätter att utvecklas för det är nu dom går in i den lite kritiska åldern. Annars var det årets varmaste dag. Jag satt i en hytt och höll på att få värmeslag. Såg suddigt emellanåt och var tvungen att ta små pauser för att dricka och gå till lite skugga för att inte kollapsa helt. Förkylningen lyckades jag hålla under kontroll fram tills sista timmen då jag började känna av halsen. Får väl se hur jag känner mig imorgon. Jag måste iväg på ett styrelsemöte om jag nu inte är helt kass. Målkameran med dess tillbehör fick vi att fungera fullt ut för första gången. Det kändes riktigt bra! För visst är det en extra grej att kunna se sin segertid när man springer i mål även om den justeras lite officiellt.

Jag lovade att berätta om den senaste veckan. Särskilt mycket har inte hänt förutom en massa förberedelser för tävlingen. Morfar har varit dålig så jag var iväg med mamma och hämtade honom på sjukhuset. Nu har han återhämtat sig ganska bra och det är skönt. I övrigt har jag suttit stugvärd i vår klubblokal en kväll. Satt och skrev in en massa resultat från tävlingar som varit. Sen har jag kommit ett steg närmre ett jobb. Mer vill jag inte säga för det är långtifrån säkert att det blir något.

Nu ska jag se Försvarsadvokaternna.

Inga kommentarer: