måndag, juni 18, 2007

Äntligen...

Två blogginlägg efter varandra. Hade tänkt skriva det tidigare först och ville inte låta det falla mellan stolarna trots att det här känns mycket angelägnare.

Jag har fått jobb!!

Ja, det är värt att skriva i fetstil. Många av er vet hur länge jag kämpat för att få komma in på arbetsmarknaden och äntligen har jag lyckats. Att det inte är ett lärarjobb spelar mindre roll för jag är inte säker på att jag över huvud taget vill jobba som det. Åtminstone ska det bli skönt att göra något annat till att börja med. Jag ska jobba på Citymail. Ett postföretag som delar ut post från företag till privatpersoner och andra företag. Med alla arbetsuppgifter som hör posten till, sortering, utdelning osv. Tror det kan bli riktigt kul. Att få röra på sig och få lite träning på jobbet det är inte alla förunnat. I stället är det alltför många jobb som är stillasittande och dom ville jag ju helst av allt undvika.

Jobbet är i Åstorp utanför Helsingborg och det gör givetvis det hela ännu mer spännande. Äntligen är det dags att komma närmre Cicci och bygga vidare på det fina vi byggt upp. Vi var och tittade på en lägenhet häromdagen som Cicci är intresserad av och får hon den flyttar vi förmodligen ihop. Så nu händer det mycket på en gång. Med tanke på en del andra saker så känns det som det är någon mening med allt det här, jobbet, lägenhet, flytta ihop...
Äntligen kanske jag kan få det som jag drömt om...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt, jag är så glad för din skull, äntligen lättar det! Skönt att höra att fler än jag har den inställningen till lärarkarriären ;) Men vi är ju unga och har framtiden framför oss, så vi får prova oss fram. Det låter iaf som ett jobb som jag med skulle kunna tänka mig. All lycka och välgång!