måndag, juni 11, 2007

Här kommer alla känslorna på en och samma gång...

Jag var på styrelsemöte i Linköping i torsdags. Dagen hade varit till belåtenhet men så slog nyheten ser som en bomb i bilen på vägen hem. En speedwayförare i Vargarna, här i Norrköping, hade skadat sig allvarligt i matchen mot Valsarna. Speedway är en sport som är tuff och alla förare får gå igenom x antal smällar under sin karriär men dom flesta brukar vara stryktåliga. Den här gången kändes det dock som att det var väldigt allvarligt... Mycket riktigt visade det sig att han fått svåra skallskador och läkarna stod maktlösa. Det var inte ens någon mening att försöka ta honom till Linköping för han hade för stora blödningar i hjärnan. Under fredagen valde familjen att stänga av respiratorn... Så fruktansvärt, hemskt och oerhört sorgligt.

Det ska inte behöva hända. Dagarna efter rullas historier upp om föraren. En kille som precis fyllt 30. Dom skulle ha fest för honom samma dag som han dog och han och hans sambo hade precis köpt ett hus och skulle ha barn i höst. Det kan knappast bli mer sorgligt. En hel del tankar har gått till den här händelsen under helgen som annars varit riktigt bra.

Sommaren kom på en gång. Det blev riktigt varmt med temperaturer runt 30 grader under hela helgen. Stundtals var det så varmt ute att det knappt gick att vara i solen. Åtminstone inte någon längre stund. Så först klagar man på att det är för dåligt väder och när det blir varmt då klagar man på att det är för varmt. Men det skulle faktiskt vara mer behagligt om temperaturen låg kring 25 grader. Jag har knappt orkat göra nånting under helgen. Hade tänkt ge mig iväg ner till stan där det varit marknad och lite artistuppträdanden men det blev aldrig av. Istället fastnade jag vid tvn där det var Stockholm Marathon och speedway. Ja, jag klarade faktiskt av att se speedwayen trots att det inte kändes lika kul som det brukar vara...

Funderade på att åka till Linköping för att se en friidrottstävling under söndagen men även då kände jag att det skulle bli för varmt... Det är ju dumt att bränna sig i onödan för det hade jag definitivt gjort då. Däremot har jag äntligen skrivit ett styrelseprotokoll som borde blivit skrivet för ett par veckor sedan. Det blev lite för mycket med tävlingar och annat så jag hann inte med det tidigare.

Nu gäller det att förbereda sig för resan ner till Helsingborg på onsdag. Agnes är grym med alla sina uttryck. Dagens ord var "sonatt". Klockrent när man ska gå och lägga sig...

Inga kommentarer: