fredag, maj 18, 2007

Seven days a week

Det borde bloggas oftare men ibland hinner jag inte och ibland orkar jag inte... En vecka ska sammanfattas.
Tävlingen i lördags gick bra. Det känns skönt att kunna skriva efter allt strul som var förra säsongen. Nu känner jag mig trygg med utrustningen även om det tar sin lilla tid att få ihop allting. Det är väldigt mycket sladdar och kablar hit och dit. Sov rätt dåligt natten innan tävlingen men lyckades trots det hålla skärpan uppe... I går var jag iväg och lärde ett par stycken kameran men fortfarande är det ett antal som behöver lära sig den för att tävlingarna ska kunna flyta på i sommar.

Får väl ägna några rader åt schlagerfinalen också. The Ark var tippade att åtminstone hamna topp 5. Det slutade med en katastrofal 18:e plats. Efteråt var jag inte ensam om att reagera på hur östländerna röstar. Dom kan inte ens tänka tanken att ringa och rösta på något av västländerna. Följden blev att det alla västländer radade upp sig i slutet medan östländerna dominerade i toppen. Serbien vann och skönt var väl det eftersom det var en av dom bättre låtarna. Jag gillade Finlands och Moldaviens rockiga låtar men för dom gick det inget vidare. Två vinnare av idol var med... Får vi se Agnes nästa år? Hur som helst så behöver något göras åt östländernas dominans. Sen Jugoslavien och Sovjetunionen splittrades så har det blivit väldigt många nationer där alla grannländerna röstar på varandra. För att inte tala om Cypern och Grekland... Dom nordiska länderna är tyvärr inte mycket bättre. Men i The Arks fall så har dom turnerat runtom i Norden och då är det inte konstigt att dom får fler röster än andra länder.

I söndags och måndags hände inte mycket vettigt. Jag tog det mest lugnt och uppdaterade lite hemsidor. I tisdags arrangerade vi Vår Ruset. 8000 tjejer hade anmält sig så det var fullt upp. Mycket förarbete. Jag fixade i ordning vid målet. Där skulle det delas ut en massa saker. Alla som kom i mål fick en medalj, banan, kexchoklad, ett minipaket Kelloggs K-special, en kravmärkt dricka, en handledväska, en nyckelring med info om cancer och toapapper. Det sista skrattade vi en del åt för vem tycker att det är roligt att få en toarulle?
I år var det ny bana så jag och en kompis drog iväg en bit för att se dom första löparna efter ungefär 1 km innan vi tog oss tillbaka till målet. Väl där tog jag i vanlig ordning kort av dom som kom först i mål. Räknade ut att det var sjätte året i rad som jag tog foto där. Tyvärr var det ingen från Norrköping som var bland dom första i mål.
Sen återstod att dela ut nyckelringen som jag gjorde i drygt en timma innan det var dags att riva ner och plocka i ordning. Var hemma runt tio...

Annars är jag fortfarande på jakt efter ett jobb. Sökte ett antal igår. Allt från post till mataffärer. Jag försöker hitta på smarta saker för att jag ska verka intressant men det går trögt. Det är sorgligt att det ska vara så svårt att få tag i ett jobb...

I onsdags rök en visdomstand. Efter mycket om och men med extra röntgen fick dom klartecken för att ta ut tanden och det gick på ett par minuter. Tydligen så var det fyra rötter på den vilket dom tyckte var intressant... Skönt att bli av med den men lite svårt att äta vissa saker nu när det är ett hål. Men det har faktiskt gått bättre än jag trodde. Jag var beredd på att det skulle göra betydligt mer ont efteråt och att det skulle vara svårare att äta.

38 dagar kvar till Peace & Love...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du har hittat på en massa, du är duktig du. Och jag sa ju att det nog inte skulle bli så farligt att ta bort den där tanden. Hur ofta tuggar man maten så långt in? Hur som helst är du intressant på många sätt, med 4a rötter i tänderna eller inte. Hoppas fler förstår hur fin & duktig du är, det är bara att kämpa på!

Pusseli