fredag, maj 11, 2007

Clamour For Glamour

Jag vågar inte tänka på vad värdet är på allt det jag har nere i källaren nu. Eltidtagningsgrejer, vindmätare och en scoreboard. Nu verkar iallafall allt fungera. Skulle det fungera så bra imorgon så känns det riktigt tryggt framöver.

Igår var jag och tittade på Grabbhalvan som gick här i stan för 15:e gången. Jag har varit med och sprungit det ett antal gånger men nu var det några år sedan. Den senaste tiden har ju träningen legat nere och det värsta är att jag inte riktigt fick den där sugen att börja träna som jag brukar få när jag ser andra springa. Jag tänkte mer på hur otroligt mycket träning det krävs för att komma upp på en någorlunda hög nivå. Men det lär väl sluta med att jag drar igång träningen snart igen... Då mår jag som bäst.

Tittade på semifinalen av melodifestivalen igår. Det är nästan som ett lotteri att tippa vilka som ska gå vidare. Jag höll på Moldavien och den gick faktiskt vidare. Däremot åkte favoriter som Schweiz och Andorra ut och en rad öststatsländer gick vidare Tyvärr är det väldigt mycket politik som styr i den där tävlingen. Det är tråkigt att Cypern och Grekland alltid ska ge varanda 12 p. och likadant vad gäller grannländerna runt gamla Jugoslavien och öststaterna.

Lite roligt var det däremot att läsa att Christer Björkman blev rörd till tårar när han var på The Arks konsert i Helsingfors i onsdags. Denna Björkman har försökt få med The Ark i melodifestivalen i fyra år men ändå har han inte sett en spelning med dom. Hur hänger det ihop? Går han bara på rykten eller chansar han med bra artister? Hur som helst så tycker jag att han borde ta sig en sväng om för att kolla in dom artister han rekryterar. Annars är det lite pinsamt.

Återstår att se hur det går för The Ark imorgon. Senaste repet gick tydligen riktigt bra och dom fick med sig publiken i arenan. Topp 5 ska det bara bli!

1 kommentar:

Caroline sa...

Tycker så mycket om dig.
Massa ska du veta.

tack.