tisdag, maj 12, 2009

Is it true

Stora förändringar på gång på jobbet. Vi ska förändra vårt arbetssätt lite vilket bör göra att allt flyter på lite smidigare och snabbare. Det vill säga sorteringsarbetet fram tills vi ger oss ut och delar posten. För övrigt så kommer jag få två nya rundor snart. Ska bli kul med lite omväxling för dom jag haft nu har jag ju haft länge.

Jobbet tar dock på krafterna. Det blir ju knappast bättre av att vi kommer i säng alldeles för sent på kvällarna. I morse orkade jag inte upp i tid vilket gjorde att det fick bli bil istället för tåg. Det känns aldrig riktigt bra även om det går fortare att ta sig hem. Brukar alltså ta tåget från Helsingborg ut till lilla Åstorp där mitt postkontor ligger.

Har precis som många andra tittat på Eurovision-semifinalen ikväll och det var riktigt kul att Malena Ernman tog sig vidare. Då skickade vi nog rätt bidrag trots allt. Låten lät visserligen lite annorlunda nu men så blir det ju när man inte får ha lika mycket förinspelat som vi hade i svenska finalen. Island blev lite av en favorit. Blev lite nervös att, Yohanna, inte skulle ta sig vidare men som sista bidrag tog sig även hon vidare. Kul! En tjej som faktiskt var stjärna redan som barn i Island. Nu är hon 18 och fortfarande ung i jämförelse med många av konkurrenterna.

Dags att få några timmars sömn igen innan det är dags för nästa arbetsdag. Imorgon kväll ska vi få se vår nya lägenhet igen. Vi ska dit och mäta lite och visa upp den för Ciccis föräldrar. Sen kan vi börja planera lite mer för vad som ska göras först och främst när vi får den i juli. Spännande!

Inga kommentarer: