måndag, maj 04, 2009

Intensiva helger

Saker och ting kanske så smått börjar falla på plats. Jag har varit rejält splittrad den senaste tiden. Förra fredagen borde jag varit i Malmö och sett på Melody Club men det kom jag på alldeles försent så det blev det inget med.

Det är många faktorer som spelat in. På jobbet har det varit ovanligt mycket att tänka på. Speciellt som jag ska planera dagarna. Det är tufft när vi varit alldeles för lite folk den senaste tiden. Vi ska göra lite omstruktureringar och därför har vi inte velat ta in för mycket nytt folk.

Annars har det varit ganska fullt upp även i övrigt. Skulle behöva en lugnare helg nu och vi får väl se om det kan dyka upp någon sådan framöver. Förra helgen firade vi Ciccis brors födelsedag vilket betydde att vi även var ute på jakt efter en födelsedagspresent på lördagen. På fredagen passade vi även på att byta till sommardäck.

Den här långhelgen som varit nu var välkommen. I torsdags jobbade jag över och var rätt seg av mig men vi hann iallafall ge oss ut en sväng på valborgsmarknaden på kvällen. Där åt vi riktigt goda laxburgare! I fredags hade Cicci och jag en trevlig dag med vännen Niklas. Vi drog runt på stan i några timmar innan vi hamnade hos oss där vi åt god karrekotlett och tittade på humorgala.

Gårdagen bestod av shopping av kläder. Främst till Cicci men jag hittade iallafall några snygga t-shirts. Sen såg vi Barcelona krossa största konkurrenten Real Madrid med hela 6-2. Messi och Xavi var fullständigt lysande.
Söndagen kan bli en riktigt minnesvärd dag. Återkommer till det i ett kommande inlägg men hur som helst så hamnade vi iallafall hos Ciccis föräldrar där vi blev kvar på middag. Nu har vi hunnit med att ta det lite lugnt iallafall och se på en av filmerna i serien med Irene Huss. Helt ok även om det finns bättre kriminalfilmer.

Nu är det hög tid att tänka på morgondagen och dra sig ner under täcket i några timmar. Förhoppningsvis är alla friska imorgon så vi slipper pussla för mycket med allt folk. Det hade underlättat en del.

Inga kommentarer: