måndag, maj 25, 2009

Elin Ruth Sigvardsson + Lars Eriksson = Love!

Ett trevligt pressmeddelande dök upp igår. Läs och begrunda. Ni som känner mig vet att jag gillar Elins musik väldigt mycket. Duetten med Lars växer för varje gång man hör den. Låter lovande.

Love heter första singeln från Elin Ruth Sigvardssons kommande album. Det är en duett mellan Elin och Lars Eriksson. Singeln släpps tisdag 2 juni.

Det kommande albumet är Elin Ruth Sigvardssons fjärde studioalbum i ordningen och släpps i Sverige onsdag 8 oktober.

Nytt för denna gång är att hon släpper albumet genom sitt egna nystartade skivbolag Divers Avenue Music med distribution av Bonnier Amigo.




Elin, berätta lite om låten.
- Det är en fin linje mellan genialitet och galenskap, skratt och gråt, mycket och inget alls, kärlek och hat. Den handlar om motsatser som ligger farligt nära varandra, men mest är den ett stort fett tribute till kärleken som lever sitt eget liv och genererar kärlek, om man lyckas ta hand om den.

Hur kom du på att du ville göra en duett med Lars?
- Utan att göra extra reklam för programmet Idol, så var det där jag hörde honom först. Han öppnade munnen och jag drömde mig iväg till 60-talet, en stördare Bob Dylan, en raspigare Roy Orbison, en manlig Etta James, och ändå helt egen. Den korta versionen är sedan att vi började hänga på samma ställen och springa på varandra, och någon gång runt jul bjöd jag på chili con carne och rödvin och frågade jag om han ville lyssna på en ful-snygg låt jag hade skrivit.

Lars, vad tänkte du när Elin frågade?
- Jag tänkte kul som fan! Nåt som händer. Och jag gillade låten direkt när jag hörde den.

Hur funkade det att vara i studion med Elin?
- Vi har haft jätteroligt tillsammans, hon är skön ha att göra med. Vi har skrattat mycket .

Så Elin, vad kan vi vänta oss av det kommande albumet?
- Halva skivan är inspelad live med band under en helg, och på halva skivan spelar jag allt själv. Jag håller fortfarande på att jobba med den, men jag tror att det blir en fin blandning av både det ena och det andra. Framför allt så andas den något ovanligt positivt, det verkar som jag har mått bra när jag har skrivit den, hihi..

...och tillsist, hur känns det att vara skivbolagsdirektör?
- Det känns som jag är en deklarerad och erkänd självständig stat. Fri, uppfinningsrik, fattig, färdigkrigad, härjad, nyfiken och stolt!

www.myspace.com/elinruth
www.myspace.com/larsmusic

1 kommentar:

Sofia sa...

Ojojojojoj TVÅ favoriter tillsammans, det är ju nästan för bra för att vara sant! Tack för den nyheten Macke, du gjorde LÄTT min dag.

Puss & Kram