onsdag, augusti 13, 2008

The Way It Is

Idag har det varit en tung dag. Det har varit och är ganska mycket post nu även om det varit tunna blad som vi delat ut. Men utskick från Kappahl, H&M, Lindex och Josefssons har delats ut och det är ju inte några som ska ha dom. Hur som helst så tog min runda ca. 3 timmar vilket den brukar göra när det är mycket post. Men inte nog med det. På väg in till kontoret så fick jag ett samtal om att jag skulle ut och hjälpa en ny tjej med hennes runda. Hon skulle inte ha så mycket kvar att dela ut men det var betydligt mer än vad både jag och någon annan kunde drömma om. När jag hjälpt henne i en trekvart och insåg att vi behövde hjälp från nån mer så hade i stort sett alla andra dragit hem. Så vi fick snällt dela ut resten också. Kändes rejält i benen efteråt. Det blev en timmes övertid också och det är väl först nu jag känner att jag börjar återhämta mig.

Slängde in en lasagne i ugnen till kvällen. Pallade av förklarliga skäl inte ställa mig och göra någon mat. Men lasagne är en av mina favoriträtter så det blir riktigt gott iallafall. Vi lagar sällan halvfärdiga produkter som bara ska värmas men ibland är det nödvändigt när båda jobbar sent.
Sitter och lyssnar på härlig musik. Nicole Atkins för tillfället. Hon har bara släppt en skiva men den är riktigt bra. Lyssna och dröm er tillbaka i tiden för det är riktigt skön musik. Nicole och Melissa Horn var två riktiga guldkorn som upptäcktes inför Peace & Love och båda uppfyllde med råge de höga förväntningarna.

Måste passa på att göra lite reklam för Agnes nya singel, On And On, som släpptes i måndags. Den har inte börjat spelas på radion än men jag skulle tro att den börjar göra det snart. En riktigt fartig hitlåt. Gillar inte såna låtar egentligen men den här har något extra. Jag är dock inte totalt galen i den utan gillar mer när hon sjunger ballader då hennes röst kommer till sin rätt på bästa sätt då. Hur som helst så kan ni höra låten på www.agnescarlsson.se och missa inte Sommarkrysset på lördag där Agnes uppträder med låten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, jag fick de nämnda katalogerna idag, inte tänkte jag på stackars brevbäraren :-S Tufft jobb det där, men du är ju i bra form ;-)

Lasagne är gott, ibland måste man få fuska när tiden är knapp och magen kurrar!

Anonym sa...

Måste säga att Agnes låt fastnade direkt, fast jag bara lyssnade en gång! Det måste vara ett bra betyg!