onsdag, juli 09, 2008

Kom ihåg mig då...

Ja, imorgon är det då dags för ännu en turnépremiär. Jag har insett att den här sommaren kommer gå till historien. Förmodligen får jag aldrig vara med om att höra både kents och Lasse Winnerbäcks turnépremiärer under en och samma sommar någon mer gång. Sådant flyt har man nog bara en gång. Därför gäller det att bevara det till något fint.

Det som är så speciellt med premiärer är ju att man inte vet vad som ska hända. Vilka låtar ska Winnerbäck välja den här gången? Har han gjort några nya arrangemang och kör han några låtar helt själv? Annars brukar jag vara alldeles för nyfiken och leta upp en massa setlists (låtlistor) innan jag går på spelningar. Men det går ju inte nu.

Hur som helst så lär det med all sannolikhet bli helt fantastiskt ännu en gång. Att det dessutom är på Sofiero, Lasses favoritställe att spela på, gör ju inte saken sämre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har Lasse i min mp3 när jag är ute och går, och det är sommar och konsert för mig. Min favorit är ju just Kom Ihåg Mig, fast du vet den långsamma versionen, så den ligger högt på min önskelista inför Stångebro. Oj vilka långa meningar jag skriver ;)
Kram