fredag, juli 04, 2008

Den öde stranden

Borta bra men hemma bäst. Så sägs det och så känns det. Men visst är det skönt att vara hemma också. Få hälsa på folk och bara vara utan att tänka på att det ska städas, fixas mat etc.
Något jag saknat är alla jordgubbar som jag varit bortskämd med att äta varannan dag under jordgubbssäsongen under min uppväxt. Mina föräldrar har en kolonilott där dom odlar en massa. Så nu var det riktigt härligt att få komma hem och sätta i sig så mycket jordgubbar jag bara orkade. För det har man ju knappast råd med annars. 30-35 kr/l är ju svindyrt i jämförelse. Så det unnar jag mig inte alltför ofta.

Nu är det dock sista året dom har kolonilotten så vi får väl se hur det blir framöver. Då får dom allt lägga ut en del extra på jordgubbar, potatis och andra grönsaker. Min pappa har ju bestämt sedan länge att han ska göra sig av med kolonilotten efter det här året. Precis som han bestämt när han ska sluta köra bil och när huset ska säljas. Tala om att leva i framtiden. Men samtidigt poängterar han alltid, "om vi får leva och vara friska". Jag hoppas att jag inte blir likadan även om jag gillar att ha koll på vad som ska hända men då i lite kortare perspektiv.

Idag har det varit ruskigt varmt vilket gjort mig lagom seg. Av någon anledning så känns det fortfarande som jag brände ut mig rejält förra veckan och att kroppen ännu inte riktigt återhämtat sig. Jag var i alla fall iväg en sväng och tog reda på lite fakta kring bilradio och högtalare. Våra högtalare i bilen är totalt kassa och så har vi en bilradio utan cd så det blir väl att fixa det framöver. Det var i alla fall en rimlig kostnad för det. Sen kan jag ju tipsa om att Kenwood och Alpine är två av dom bästa märkena på marknaden just nu. Sony och Pioneer som många köper är av riktigt dålig kvalité.

Cicci och jag begav oss ut på en liten myskväll när det började mörkna i kväll. Vi åkte ner till den öde stranden och kände på vattnet. Det var faktiskt betydligt varmare än jag trodde.
Kärlek är det finaste som finns! <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Vart har dina päron kolonilott? Skulle gärna vilja ha en!