måndag, juli 07, 2008

Folk går med åskledare

Det gick bra att jobba trots att det kändes lite ringrostigt. Det är mycket att tänka på och jag hade väl inte 100% koll på allting men jag kommer nog snart in i det igen. Sen var det spännande att se vilka som över huvud taget intresserade sig för hur min semester varit. Men jag är inte förvånad över dom som inte gjorde det. Förvånansvärt lite post för tillfället. Lite småsaker och en stor Ellos-katalog men dom där katalogerna lär vi ju få leva med ett tag. När vi delat ut en kommer nästa.

Avslutade jobbdagen med att köra en av våra bilar till service i Helsingborg. Då slapp jag ju ta tåget. Men i stället hamnade jag i värsta åskovädret när jag kom fram. Jag var ute och gick i det när det värsta dragit förbi och det mullrade nästan hela tiden och sprakade i luften. Så det var full laddning om man säger så. Visst kan jag förstå om folk vill skydda sig med paraplyer men det kan vara ödesdigert när dom fungerar som åskledare. Är oturen framme kan man råka illa ut så det är något fler borde tänka på även om det väldigt sällan händer något. Men folk lever väl som vanligt i tron att "det händer aldrig mig".

Somnade ett par timmar när jag väl kom hem. Det var ju inte alldeles lätt att gå och lägga sig tidigt igår när man vridit dygnet en massa under semestern. Sen har vi ätit god sillmiddag, slötittat på tv och myst med katten. Vår söta Simba! Gissa vem som döpte henne till det? :P

Inga kommentarer: