torsdag, oktober 11, 2007

Stor omställning

Över tre månader sen senaste inlägget och mycket har hänt sen dess.
Ännu en flytt och nya intryck vilket inneburit en ganska stor omställning.
Allt det där vardagliga som matlagning, tvätt, städning m.m. ska nu skötas helt själv. Visserligen är vi två om det men det är ändå en stor skillnad. All den tid som jag tidigare ägnade åt hemsidor, chatt m.m. går nu åt till att jobba och sköta de vardagliga sysslorna. Det är först nu den senaste veckan, efter att vi börjat få så pass bra ordning i lägenheten, som jag kunnat ägna mig lite mer åt det jag egentligen vill göra. Det är skönt att kunna koppla av vid tvn eller datorn utan att känna en press på att en massa ska göras. Visserligen har vi en del att pilla med fortfarande men vi har ingen brådska.

För er som inte vet så har vi bott i lägenheten i en knapp månad nu och det har gått hur bra som helst. Jag var lite orolig för hur det skulle gå med maten men det har faktiskt varit betydligt roligare än vad jag trodde att leta upp recept och laga ihop något riktigt gott. Återstår att se hur länge den känslan finns kvar. Många av er vet även att jag är en extrem kvällsmänniska. Då förstår ni jobbigt det är nu när jag går upp kvart över fem om morgnarna. Att jag dessutom har problem att lägga mig om kvällarna gör inte saker och ting lättare. Men än så länge har jobbandet gått utmärkt. Det är skönt att ha ett jobb där jag får röra en hel del på mig och jag trivs bra trots att det sliter en del på kroppen.

Så medan vissa slutar blogga och även kallar till presskonferens för att förklara varför så ska jag försöka återuppta mitt bloggande igen.

Inga kommentarer: