torsdag, oktober 11, 2007

Idol

Bäst att rivstarta bloggandet med två inlägg på en gång. Idol är igång igen och ni som har följt den här bloggen vet att jag har ett gott öga till det programmet. Jag älskar musik och gillar konceptet. Även om ingen kan göra om den resa Agnes gjorde så är det intressant att se hur nya artister föds. I är det flera i finalen som kan nå riktigt långt. Men då gäller det ju att dom väljer rätt låtar. Imorgon är det filmmusik som tema och jag kan inte låta bli att undra hur Marie kunde välja "What A Feeling". Har hon ingen koll på att Agnes gjorde en helt fantastisk version av den låten? Då blir det en oerhörd utmaning som hon inte är kapabel att klara av. Det visar sig också när man ser och lyssnar på den lilla snutten från genrepet som visas på TV4:s hemsida. Nu ska ni ju veta att Marie inte på något sätt är min favorit i årets upplaga. Hon sjunger visserligen bra men saknar det där unika. Hennes röst är ganska "neutral" om jag får använda det uttrycket.

Gathania tar sig an The Arks låt "Calleth You, Cometh I". Ni som varit på en konsert med Ark förstår vad hon ger sig in på. Den låten som bandet ofta väljer att avsluta sina konserter med och som alltid övergår i en magisk allsång som ger en gåshud på armarna. Är det någon Ark-låt man inte ska välja att sjunga så är det den. Amanda kan gå hela vägen och ta hem Idol i år om hon bara gör sitt allra bästa varje vecka vilket hon inte riktigt lyckades med sist. Imorgon är det Cardigans "Lovefool" som gäller och där tror jag hon visar vad hon går för... Men vem kan utmana Daniel?

1 kommentar:

Anonym sa...

Meeen, kan ju inte jämföra allt med agnes, och hur hennes resa genom idol var..alla sjunger på olika vis..så är de bara...sen att hon valt samma låt som Agnes sjöng också, betyder ju inte att hon behöver göra de lika bra/dåligt som Agnes, Marie har ju helt andra förutsättningar och annan stil...
KUl att du börjat blogga igen, så kanske man kan få reda på hur du har det å så emellanåt..:)