måndag, oktober 22, 2007

20:e raka

Igår sprang jag Höstmilen för 20:e året i rad. En svit jag är oerhört stolt över. Jag sprang loppet för första gången när jag var 9 år och har alltså sprungit varenda år sen dess. Loppet är en dryg mil, 10,6 km, och går utanför Norrköping. Ganska fantastiskt att inte någon skada eller sjukdom gjort att jag inte kunnat springa något år.
Trots att jag inte tränat särskilt mycket löpning alls i år pga. flytt och jobb och en del andra saker så sprang jag fyra minuter snabbare än förra året. Snacka om att mitt jobb ger bra träning! Jag som tog det lugnt för att bara springa igenom loppet hade hur mycket krafter kvar som helst på slutet vilket några konkurrenter bittert fick erfara. Dom trodde visst dom kunde springa förbi mig men så roligt fick dom inte. Så nu är jag allt bra sugen på att kombinera jobbet med löpträningen och se hur bra jag kan bli. Men jag vet att det lär bli tufft när vintern träder in på allvar.

Det gick bra att jobba idag trots att jag hade en del träningsvärk sen igår.
Jag och Patrizia var topprubrik på tv4.se idag och är fortfarande på första sidan. Dom har minsann fått till bra rubriker:
Marcus fartfyllda dejt med Patrizia
Idol Managern Marcus brände gummi med sin favorit Patrizia. Se hela dejten här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fick du för tid? Pelle sprang på 57 ungefär. Såg klippet med dig och Patrizia, så himla kul! Kram

Marcus sa...

Jag sprang på 52.14. Hade över 56 min förra året. Trodde att jag skulle vara sämre i år men tydligen har cyklandet gett resultat. Sen var det ju torr och bra bana i år.
Ja, det är riktigt kul att ha varit med om en sån grej! Vi hörs! Kram