måndag, maj 05, 2008

Kan något bli sötare?

Cicci har haft en lång dag med allt vad det inneburit. Tänker inte redogöra för den här men det innebar iallafall att hon gick upp samtidigt som jag strax efter halv sex och hon kom hem runt fem. Hon stöp i säng och somnade nästan direkt. Jag funderade också på att sova men håller mig vaken för att inte riskera att ligga vaken när vi ska sova i natt.
Katten lade sig och sov på strykbrädan samtidigt men vaknade till liv efter ett tag och åt lite. Sen hoppade hon upp till Cicci och lade sig tätt intill och nu ligger dom båda och sover. Vet inte om det kan bli så mycket sötare! :-) Simba är så mysig av sig. Tycker om att vara i närheten av oss hela tiden och lägger sig på antingen Cicci eller mig, eller för all del båda, när vi sitter och ser på tv om kvällarna. Älskar katten mer än jag någonsin trodde att jag skulle göra.

Annars så har det inte hänt så mycket den senaste tiden. Det har jobbats en massa och sen har man nästan fullt upp med att sköta alla vardagssysslor. För några veckor sedan var vi på fotboll, såg Helsingborg-Norrköping. Matchen slutade oavgjort och även om det inte var rättvist så kändes det bäst så. Jag har aldrig varit något stort fan av något fotbollslag men givetvis håller jag ju på laget från den stad som jag är uppväxt i. I helgen firade vi Ciccis bror som fyllt 22. Åren går så fort. Minns när han var på väg att fylla 18 och sa att han skulle flytta hemifrån så fort som möjligt. Han bor hos sina päron fortfarande. Så kan det gå. :-)

Idag fyller mamma år. Ska snart ringa och gratta.
Vädret är helt fantastiskt. Vem kunde ana att vi skulle ha upp mot 20 grader och strålande solsken nu när det var snö så sent som i mitten av mars. Det är helt underbart att jobba när det är såna här dagar. Då känns det helt rätt. Jag tvekar dock ibland och håller utkik efter jobb som verkar intressanta. Trivs bra på jobbet men det sliter i längden att ha ett jobb som är så fysiskt.

1 kommentar:

Camilla sa...

Visst är det härligt med värme och sol?? Hemma i norrland har jag hört att de varit upp mot 20 grader hela helgen och lite va förra veckan...känns helt konstigt, vi brukar aldrig ha så varmt nu..mne men ska inte klaga...bara njuta. Dock är jag inte hemmavid så ofta, men iaf...=) Roligt med värme...=) Hoppas jobbandet går bra..Kram på dig!