tisdag, maj 06, 2008

Releasefest!

Måste börja med att säga grattis till Emmy!
Riktigt roligt att det äntligen börjat lösa sig lite för Dig. Du är så väl värd all lycka i världen. Jag hoppas verkligen att du får vara det helt underbart framöver och att du kan lägga allt elände bakom dig. Ser framemot att komma upp och hälsa på.

Dagen har annars varit ovanligt lugn. Det är lite post för tillfället vilket gör att jag kan sluta lite tidigare än vad jag är van vid. Det är riktigt nice nu är det är så fina dagar. Somnade lite när jag kom hem och kvällen har mest ägnats åt hockey och förberedelse för morgondagen.

I morgon ska nämligen Cicci och jag på Amanda Jenssens releasefest. Hon släpper sin skiva i morgon och har valt att hålla festen i den stad där hon är uppväxt, Lund. Det ska bli riktigt kul att gå på den och höra några av hennes nya låtar live. Första gången jag hamnar på en releasefest och jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig. Men blir med all säkerhet en trevlig tillställning.
Jag har redan lyssnat in mig lite på Amandas skiva då dom lagt ut rejäla klipp från varje låt på Youtube. Det märks hur lite skivförsäljningen betyder nu för tiden. I stället vill skivbolagen att så många som möjligt ska få höra låtarna så att dom kan lockas iväg till en spelning. Det är där de största pengarna ligger.

Jag rekommenderar en lyssning på Amandas låtar för det är verkligen precis den stil som jag hoppades att hon skulle göra. Inte alls det popstuk på låtarna som nästan varenda Idol kört med annars.
http://www.youtube.com/user/AmandaJenssenTV

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad roligt att ni ska på Amandas releasefest, hur kommer det sig, är den öppen för allmänheten eller är ni exklusivt utvalda? ;-) Ha så kul!
Kram

Marcus sa...

Japp, den var öppen för allmänheten. Gick att köpa biljetter. Riktigt häftigt faktiskt.