lördag, maj 31, 2008

Några riktiga höjdare...

Dagen har varit svettig, skön, rolig och häftig. Många intryck att ta in samtidigt som jag klarade av mitt jobb som speaker utan några större problem. Men visst blev det lite snurrigt när värmen slog till som mest. Så mycket som jag druckit i dag var det längesen som jag drack och mer lär det väl bli i morgon.

Nylagda banor, 25-28 gr. och strålande sol. Perfekta förutsättningar för vissa friidrottsgrenar medan värmen sög musten ur deltagarna i andra grenar. Det presterades en hel del riktigt bra resultat. Ändå är jag säker på att jag missade att uppmärksamma ett par. Men det går ju bara att göra så gott jag kan. Med en annan speaker så hade inte ens det jag påtalade som bra resultat uppmärksammats.

Men några resultat stack ut. 12,46 av en 15-årig tjej på 100 m. En tid som gör att hon placerar sig bland dom tio bästa på seniorlistan utomhus i år just nu. Visserligen är det många som kommer springa fortare än så men det visar ändå att hon är riktigt duktig och klart bästa 15-åring dessutom. 2,00 m i höjd av en 16-årig kille. En höjd som bara fem svenskar tagit tidigare. Ännu har ju inte Stefan Holm eller Linus Thörnblad tävlat men det är inte alltför många som hoppar över 2 meter i landet, ungefär 20 st. varje år. Dagen började annars med att en tjej hoppade 1,78 i höjd. Endast två tjejer har hoppat bättre under utomhussäsongen och tittar vi på förra året så var det bara åtta tjejer som hoppade högre. Så det resultatet får nog anses som det bästa.

Jag passade även på att bjuda alla på trevlig musik. Brände en skiva innan jag åkte hemifrån med en skön blandning som jag kände skulle passa bra. Så helt klart en lyckad dag även om det kunde varit något svalare.

Inga kommentarer: