måndag, maj 19, 2008

Jag har väntat på ett regn...

Dagen började som vanligt med att jag tog tåget till Åstorp. När jag steg av tåget så stod det två personer med varsin korg med äpplen som dom bjöd på och dom passade även på att dela ut ett litet papper samtidigt. Jag tackade och tog emot och fick klart för mig att det var Moderaterna eller "Nya Moderaterna" som dom så fint vill kalla sig. Frågan är vad som är nytt?
Hur som helst så räddade det där äpplet mig på vägen hem. Jag slutade inte förrän kvart i fem och var då halvt utsvulten. När jag väl kommit på tåget så kom jag på äpplet och sällan har väl ett äpple smakat så gott som då.

Dagen flöt på bra annars förutom att det blev så sent. Vi är ju i mitten på månaden och då ska ju alla företag skicka ut sina räkningar och det blir ju några stycken om man säger så. Så den största delen av tiden går åt till att sortera småbrev nu. Själva utdelningen gick bra men nu är det inget behagligt sommarväder längre. Efter att molnen invaderat Bjuv alltmer så började dropparna falla när jag gjort ungefär halva rundan. Regnet var dock efterlängtat för det har nog inte kommit en droppe dom senaste tre veckorna. Luften blev riktigt frisk. Sen var det ju mindre kul att det började vräka ner på slutet men det är ju en annan sak.

Kvällen har varit lugn men en och annan tanke har gått till Norrköping. Vår Ruset går av stapeln där i kväll och jag har ju varit funktionär där så länge jag minns. Känns konstigt att veta att det går utan att jag själv är på plats. De senaste åren har jag ju även haft traditionen att fota de tre som kommit först i mål. 8000 tjejer sprang genom stan och vädret verkar ha varit riktigt fint även om det inte var alltför kallt. Om två veckor är det dags för Tjalvespelen och då ska jag åka upp och dra mitt strå till stacken genom att vara speaker. Det är inte många som vill ta på sig den rollen men jag stormtrivs.


regnet slår mot rutorna nu
men natten är ljus i ett land utan ljud
och glasen glittrar tyst på vårt bord
lika tomma som ord
visst är kärleken stor
kent - Sverige

Inga kommentarer: