tisdag, maj 27, 2008

Don´t Worry

En bil borta men snart en annan på plats. Bilen som jag använde till och från jobbet förra veckan har lämnat tillbaks till dess rätta ägare men snart har jag min första egna bil. Pappa har köpt en ny bil och efter lite övervägande och tänkande fram och tillbaks så beslutade jag mig för att ta över den gamla. Den röda, fina Mazdan som jag kört så mycket ska bli min. Känns skönt att få en bil som jag känner och vet hur den fungerar och vad den varit med om. Pappa har ju alltid skött om sina bilar på bästa möjliga sätt och det betyder mycket. En rostfri bil är viktig.

Jag åker upp till Norrköping på fredag och kör ner bilen på söndag. På lördag ska jag vara speaker vid Tjalvespelen, ska bli riktigt kul. Blir skönt att komma upp en sväng också.
Annars är det semestern som hägrar nu. 26 dagar dit och jag längtar. Sover fortfarande för lite och känner att jag blir mer och mer sliten för varje vecka som går. Somnar allt oftare på eftermiddagarna när jag kommer hem vilket i sig inte är helt fel men det är ofta ofrivilligt.

Jobbet fungerar bra annars och tydligen så gör jag bra intryck. Idag vågade jag t.o.m. köra en av våra automatstyrda bilar som jag dissat hittills. Jag håller mig till cyklarna annars. Hade medarbetarsamtal med chefen idag där vi gick igenom en massa punkter som var betygsatta enligt "under krav", "enligt krav", "över krav" och "enastående". Det sista betyget är nästan omöjligt att få så det är inget jag eftersträvar. Däremot kom det som en glad överraskning att jag faktiskt låg över krav på tre punkter och klart över medel på vårt kontor. Jag räknas tydligen till en av dom bättre vilket känns bra att veta. Så totalt var jag bara ett par poäng från "över krav" och verkar ha goda möjligheter att nå dit innan jag får individuell lön. Vi får väl se om jag är kvar när det är dags för det. Men hur som helst så bättrade det på mitt självförtroende vilket var välbehövligt.

Annars så ser jag framemot diverse konserter framöver. 26 dagar kvar till Peace & Love. Närmast väntar dock Amanda Jenssen i Malmö på nationaldagen den 6 juni.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du är bäst! :)