måndag, maj 12, 2008

For The Sun

Fantastiskt väder ännu en dag men helt plötsligt vände det. Efter att ha fått en del solbränna även idag så blev det väderomslag när jag kom hem. På bara någon timme sjönk temperaturen från 20 till 13 grader. Det kändes i kroppen för jag blev helt seg och var tvungen att sova lite. Det hör inte till vanligheterna när jag kommer hem en måndag. Nog för att jag sover för lite i veckorna men är det någon gång jag sover så brukar det vara framåt onsdag eller torsdag då jag börjar känna mig sliten. Men det var riktigt skönt och gjorde inte så mycket förutom att vi blev tvungna att köpa hem mat när inte jag hann göra någon. Fast det var riktigt gott med souvlaki. Våran grekrestaurang är riktigt bra!

Annars har jag lekt med blommor idag. Det är inte min starka sida om man säger så men jag märker iallafall att något är fel när bladen börjar trilla av. Vi hade nämligen en blomma som var riktigt fin och blommade men helt plötsligt visade den sig inte må bra längre. Jag drog upp innerkrukan idag och upptäckte att rötterna hade pressats ut genom den så att dom låg långt utanför. Som tur var hade vi skaffat en större innerkruka så jag kunde plantera om den. Får hoppas att den tar sig.

Helgen förblev lugn. Cicci och jag var ute och tittade på löptävlingen Springtime som gick i centrala Helsingborg i lördags. Det var riktigt kul. Det blev kenyansk seger i både herr och damklassen. Fast Isabellah Andersson är född i Kenya men tävlar för en svensk klubb och är gift med en svensk man. Imponerande att hon tog sig i mål som trea. Bara två killar före henne alltså. Häftigt också att det var så många som var med och sprang, runt 1100 kom till start. Givetvis blev jag sugen på att börja löpträna igen. Men det är tufft att orka med när jag cyklar i snitt tre timmar varje dag. Får försöka tänka ut något bra upplägg för det.

Nu ska det drickas te i vanlig ordning innan det är dags att dra sig tillbaka och ladda för ännu en arbetsdag.

Inga kommentarer: