fredag, maj 30, 2008

Landskapen rullar förbi...

Vårt vackra svenska landskap drar förbi utanför fönstret som jag sitter och tittar ut igenom. Jag har sett ett antal städer, kor, hästar, åkrar, slätter, sjöar m.m. Nu närmar vi oss Linköping så snart är jag framme i Norrköping där jag tillbringat nästan 28 år av mitt liv. Sitter i 1:a klass och njuter av det. Jag avvaktade länge med att köpa tågbiljett och var ganska säker på att vinna en auktion på Tradera. SJ lägger ju ut en del av sina biljetter till auktion där. Men trots att jag bjöd 600 kr så blev jag överbjuden.

Jag fick lite panik när jag kom hem och såg det men det ordnade ju sig till slut. Jag fick bita i det sura äpplet och betala ett par hundra kronor till men nu sitter jag ju trots allt här i 1:a klass och får gratis kaffe, frukt och tidningar. Att jag dessutom kan sitta och surfa gratis gör ju inte saken sämre. Desto värre var det på tåget mellan Helsingborg och Hässleholm. Fem tjejer satt framför mig och förde ett herrans liv under hela resan. Dom drack lite öl och var så där jobbigt fnittriga och dryga som vissa blir när dom fått lite i sig. Satte på mp3-spelaren och njöt av lite fin musik men det höll tyvärr inte allt oväsen borta.

Det ska bli härligt att komma "hem" ett par dagar och ännu härligare att få köra ner till Helsingborg på söndag. Visserligen ska det bli galet varmt så jag får väl försöka komma i väg innan det blir för varmt. På vägen ner blir det ett stopp i Värnamo för att gratulera min moster som fyller 55.
Saknar dock Cicci redan. Hon velade om hon skulle följa med eller inte men bestämde sig för att vara hemma och sova ut och njuta av värmen som ska stå sig över helgen och även hela nästa vecka. Sen får hon mysa med katten också. Simba satt och tittade storögt när jag åkte hemifrån. Hon är så söt!

Imorgon är det friidrott som gäller. Det blir kul att träffa allt folk igen och höra vad som hänt och händer framöver. Vädret blir helt fantastiskt men det är inte bara positivt. Att sitta instängd i en hytt där det blir som en bastu och agera speaker är inte helt lätt. Men på något sätt ska jag väl klara av det också.

Inga kommentarer: