fredag, april 18, 2008

SM-guld till HV 71!

Sitter och lyssnar på Elin. Vem annars? Hon fyller mig med det mesta just nu. Många känslor som virvlar förbi när man lyssnar till hennes texter. Annars är det riktigt skönt med helg nu. Ska vila kroppen och sova ut i två nätter. Förhoppningsvis kan jag återhämta mig så jag slipper känna mig lika seg nästa vecka.
Idag när jag cyklade runt i Ekeby, utanför Helsingborg, så tänkte jag bl.a. på att jag delar ut post till en del personer med kändisnamn. Jörgen Jönsson (hockeyspelare), Maria Andersson (sångerska Sahara Hotnights), Pernilla Andersson (artist) och Johan Bengtsson (basist The Sounds) heter några av dom jag delat ut post till. Lite roligt.

Cicci är hemma från sitt äventyr i Tylösand där hon varit på kurs med jobbet. Var själv med katten igår och hon var riktigt gosig och mysig. Hur sött är det inte när hon lägger sig tätt intill och sätter upp tassarna på benen för att sedan spinna och somna. Det kändes inte alls lika ensamt som det hade gjort om vi varit utan katt. Så jag ångrar inte en sekund att vi skaffade Simba även om jag var lite skeptisk i det tysta innan.

I kväll har jag med spänning följt SM-finalen i hockey. HV 71 lyckades vinna i förlängning i Linköping och tog därmed hem SM-guldet med 4-2 i matcher. Det känns helt rättvist då HV varit det klart bästa laget över hela säsongen. Laget vann grundserien och var överlägset i vissa matcher av slutspelet. Det har känts som att dom gjort lite som dom velat. Linköping har gjort ett överraskande bra slutspel men nådde inte ända fram den här säsongen heller. Kan inte mer än att tycka lite synd om en sån som Niklas Persson som varit lysande. Det säger jag inte bara för att han spelat i Leksand utan för att han stundtals varit omöjlig att stoppa för motståndarna. Tyvärr har han inte haft riktigt lika heta medspelare så han har ofta varit alldeles för ensam. Men som det verkar är inte SM-guldet långt borta för LHC.

Några rader om Leksand också. Det ville sig inte den här säsongen heller. Trots en klart bättre säsong än förra året så nådde dom inte ända fram. Det kändes bittert ett tag men jag har lagt det bakom mig nu. Jag har andra saker i livet som får mig att le och känna glädje. För ett antal år sedan hade jag blivit totalt knäckt. Rögle upp i elitserien. Det ska bli intressant att följa men mitt tips är att dom får väldigt svårt att hålla sig kvar, åtminstone på sikt. Mora åkte ner och nu är dom äntligen tillbaks i den serie där dom hör hemma. Leksand är storebror...

Inga kommentarer: