söndag, april 13, 2008

If Love Can Kill I´ll Die For You

Sitter och skriver på väg hem till Helsingborg efter att ha spenderat helgen i Norrköping. Cicci och jag har haft en helt underbar helg. Det var trevligt att få träffa familjen igen även om jag inte hann träffa mamma och syrran så mycket. I vanlig ordning lyckades vi även kombinera vårat besök med en konsert. En av dom bättre konserterna jag varit på. Vi såg Elin Ruth Sigvardsson för andra gången i år och till skillnad från när vi såg henne i Malmö så blev det här betydligt mer lyckat. Mer publik och mindre lokal vilket gjorde att det blev betydligt intimare och härligare stämning. Elin såg även till så att vi som stod på golvet vågade oss fram ända till scenkanten. Det slutade med att Cicci och jag hamnade längst fram, rakt framför Elin utan att det var riktigt meningen.

Det mest fantastiska var inte det utan att Elin spelade en låt bara för min skull. Efter konserten i Malmö så skrev jag och undrade om hon inte kunde spela ett par låtar i Linköping eftersom vi planerade att åka dit och titta redan då. Hon svarade att hon nog skulle kunna spela någon av låtarna. Jag hade det i åtanke när vi kom till konserten men eftersom det var över en månad mellan spelningarna så trodde jag nog att hon skulle ha glömt bort det. Gissa om jag blev glad när introt till ”If Love Can Kill I´ll Die For You” strömmade ut som tredje låt. Våra blickar möttes och vi log mot varandra. Nu var det inte bara den låten som fick mig att sväva på moln efteråt. Spelningen var riktigt grym. Publiken var med och skapade en riktigt bra stämning och det märktes att Elin och bandet hade riktigt kul på scen. Sen är ”Little Man” en perfekt låt att avsluta med. Grymt!

Efteråt dröjde vi oss kvar för att köpa en version av nya skivan som vi inte hade och då kommer Elin fram och hälsar på mig och undrar om jag är jag och säger att hon spelade låten bara för min skull. Så har jag lyckats få med en önskelåt på en spelning också! Sen fortsatte vi prata lite och innan vi gick lovade vi att ses på någon annan spelning framöver. Så har jag lyckats bli bekant med Elin också utan att det var meningen.

Nu har vi ingen konsert att se framemot under den närmsta tiden men vi får väl se vad vi kan hitta på. Missa inte Amanda Jenssens skiva som släpps den 7 maj!

Inga kommentarer: