tisdag, december 16, 2008

Julens tid är här...

I söndags åt jag det första julbordet för i år. Förra året avlöste dom varandra men det här året har det inte blivit så många så Cicci och jag tog saken i egna händer och gick ut och åt. Det var riktigt gott. Flera goda sillar, riktigt krämig och fin Janssons frestelse och sen fastnade jag lite extra för viltpatén. Vi åt tills vi nästan inte orkade resa oss. :-) Det är trots allt något extra att äta julbord ute för hemma har man inte alls lika mycket att välja på.

Helgen blev extra julig på flera sätt då vi pyntade en massa också. Vi satte upp julgardin och plockade fram alla julsaker. Sen var vi riktigt duktiga och bakade en god mjuk pepparkaka också. Så bra vi blivit på att baka! Vi passade även på att spela en del julmusik så visst har det infunnit sig lite julstämning här. I fredags kom det dessutom en hel del snö härnere och det hör ju årstiden till. Tyvärr försvann den lika snabbt som den kom. Julklappar inhandlades i lördags. Vi hittade en riktigt bra butik där vi kunde köpa till rätt många. Varken jag eller Cicci är särskilt roade av att gå runt på stan så det var vi båda nöjda och glada över.

Återstår att koka risgrynsgröt som vi tänkt göra någon dag och äta en egen julmiddag någongång runt helgen. Sen firar jag och Ciccis familj jul i förtid på söndag innan jag åker upp till Norrköping sent på tisdag kväll.

Glöm inte att stödja alla världens flyktingar i Musikhjälpen som sänds i P3 och på SVT. Önska en låt och skänk 50 kr till insamlingen.
Skicka ett sms till 72955 och skriv "artist" "låt" "meddelande" i ditt sms så kanske just din önskelåt spelas.
Ett riktigt trevligt koncept där tre programledare är inlåsta i sex dagar i en glasbur på Gustav Adolfs Torg i Malmö för att sända radio och tv dygnet runt. Dom fastar dessutom och äter bara flytande föda för att offra något precis som vi offrar oss genom att skänka en slant till Radiohjälpen som tar hand om pengarna.

Inga kommentarer: