söndag, juni 22, 2008

Semester!

Jag kände att det var dags för en liten förändring av utseendet i bloggen. Vet inte om det blev så mycket bättre men den gamla layouten har ju hängt med ett tag nu. Midsommar är över och så särskilt mycket spännande har inte hänt. Dom flesta har varit på olika håll och det blev Cicci och jag helt enkelt. Vi åt riktigt god mat på midsommarafton och drack även lite trevliga saker. Det gäller ju att passa på när det är långhelg. Sen är det ju på natten mellan midsommarafton och midsommardagen som det ska läggas blommor under kudden och man ska drömma om sin käresta. Nu gäller det väl främst flickor men jag tyckte det var lite roligt att jag lyckades drömma om en speciell person då. Tydligt och klart dessutom. Jag som sällan minns mina drömmar. Och det var inte Cicci även om jag nu vet att det är hon och ingen annan som kommer finnas vid min sida genom livet.

Annars har vädret varit riktigt uselt så det har knappast bjudit in till några större aktiviteter ute. Igår tog vi oss dock ut på en promenad framåt kvällen. Vi gick hem till Ciccis bror som är ensam hemma nu när föräldrarna är utomlands. Han hade det trevligt och vi blev kvar lite längre än vi tänkt. När vi skulle gå så följde katten, Smilla, efter oss. Den har en vana att göra det och när vi gick över en lite större väg så började den jama en massa och springa efter. Så för att ta det säkra före det osäkra så gick vi tillbaks med katten och tog in den. Inte lätt att förstå för en liten katt att hon ska stanna kvar.

Idag har vi tvättat, plockat i ordning en massa och jag har faktiskt sprungit för första gången på väldigt länge. Det kändes bra men ovant. Jag har ju en del kondition genom jobbet men att springa är ju inte riktigt samma sak. Förhoppningsvis kan jag komma igång nu så jag kan tävla lite i höst. Jag blev sugen nu när det visats massa friidrott på tv i helgen. Svenskarna gjorde riktigt bra ifrån sig även om dom bästa drabbats av skador. Vi har dock ett gäng juniorer där bakom som blir riktigt intressanta att följa.

Annars har jag börjat njuta av min första riktiga semester. Jag har delat upp den lite så jag har två veckor nu och två veckor i augusti. Det känns riktigt skönt att slippa tänka på jobbet ett tag. Trots allt är det mycket att hålla reda på och jag har insett att det är jag som håller ihop vissa saker. Frågan är hur det går med det när jag är borta. Jag har hur som helst en del planerat första veckan. Göteborg och friidrott på tisdag. Ska liverapportera på friidrott.se :-)
Sen åker vi upp till Norrköping på onsdag för mellanlandning innan vi drar vidare till Borlänge och Peace & Love torsd-lörd. Det blir sommarens höjdpunkt!

Nu är det hög tid att avsluta här och se klart på fotbollen. Ska Spanien åka ur tidigt ännu en gång?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du uppdaterat, ser redan fram emot nästa inlägg med en summering av Peace nad Love. Och Em-finalen, Spanien gick långt ;) Frågan idag är HUR långt de går!