måndag, oktober 12, 2009

Ska jag lämna några varma rader

Väljer att avsluta även den här dagen med några rader. Det känns lite lagom att avsluta dagen med att få ner några av de tankar som färdas runt inom mig. Idag har det varit ruskigt kallt. Jag som hade hoppats kunna dela ut posten i shorts ända fram till min fars födelsedag på söndag fick ge mig idag. Molnigt och 6 gr gjorde att långbyxorna åkte på. Men jag känner mig trots allt ganska stolt över att ha haft shortsen på så här länge. Det kanske låter väldigt kallt men jag rör ju på benen hela tiden när jag cyklar eller springer i trappor och då är det faktiskt inte så svårt att hålla värmen.

Kände mig plötsligt väldigt seg i kroppen när jag närmade mig slutet av dagens runda och det har hållit i sig under kvällen. Tror helt enkelt jag sov lite för lite och att jag inte hade någon av mina bättre dagar för det känns inte som att någon sjukdom är på gång.
Igår hade jag ju med tanke på rubriken tänkt skriva om mörkret som mer och mer tränger sig på. Det är mer mörker än ljus och det mår vi ju inte helt bra av alla gånger. Tyvärr är det väl bara att försöka genomlida den här perioden innan vi går mot ljusare tider igen.

Efter flytten har det som sagt varit fullt upp och det har fört med sig att min cykel stått utanför vår gamla lägenhet ända sen vi ställde ut den där sista augusti fram tills i söndags. Många säger ju att cyklar blir stulna väldigt lätt och den här stod ju ganska centralt även om den förvisso stod inne på en gård. Hur som helst så stod den kvar när jag väl kom mig för att hämta den och skönt var ju det. Har fått den av morfar och det hade ju känts extra tråkigt om den försvunnit.

Dagen har annars bestått av ett jagande av kent-biljetter inför konserten i Malmö i mars. Folk är helt tokiga i kent och trots att jag var inne och tittade efter biljetter bara två timmar efter biljettsläpp så var alla ståplatsbiljetter slut. Så det får väl bli till att sitta. Men det ska säkert gå bra det med. Skönt att slippa all trängsel som det lätt blir.

Återkommer i ett senare inlägg om alla fantastiska albumsläpp som väntar framöver. Det började med Winnerbäck och det roliga bara fortsätter...

2 kommentarer:

Maria sa...

Var rädd om morfars cykel!

Maria sa...

En sak till, Du får nog ta bort min länk och lägga till den igen eller något. För "Having a cold" är från min gamla blogg".