torsdag, oktober 15, 2009

In a happyland!

Ett litet inlägg innan det är dags att krypa ner i sängen. Hade tänkt sova tidigt idag men det var lite saker som höll mig fast vid datorn. Främst NHL-spelet från förra året som jag köpte för några veckor sedan. Det går lite upp och ner. Har svårt att göra mål stundtals men det ska säkert lösa sig det med.

Annars så har det vi visst redan fått vinter härnere. Kan någon tala om vart hösten tog vägen? Vi har inte sett löven falla ner och ligga klistrade mot marken än. Länge, länge var det ganska varmt och det kändes lite som sommar och så har vi helt plötsligt minusgrader på morgnarna vilket betyder frost och skrapande av bilrutor. Nu varnar dom för snö och underkylt regn i morgon? Nej, nej, nej... Protest inom hela mig och jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Återstår att se hur det går med våran resa norrut imorgon. Jag har inte varit i Norrköping på alldeles för lång tid och nu riskerar vi att inte komma dit förrän på lördag om ovädret blir riktigt besvärligt. För det är ju inte värt att riskera något med sommardäck. Vem har haft en tanke på att det ska behöva bytas till vinterdäck i Skåne redan nu?

Amanda har iallafall gjort mig glad idag. Hennes väna stämma lyssnade jag på när jag var på väg ut på min runda idag. Vi hade en liten bilresa ut så då kunde jag ta del av hennes prat om nya singeln "Happyland", hur hon skriver sina låtar tillsammans med Pär Wiksten och hur hon känner sig inför skivsläppet. Jag blir glad av Amanda. Imorgon ska hon uppträda i P4 Stockholm och på lördag är hon med i P3 Star. Så det lär jag få lyssna in vid tillfälle.

Imorgon är det också dags för Anna Ternheim att medverka i P3 Live 21.30 - 22.00. Inspelat från spelningen i Luleå i vintras. Dom flesta ser väl på idol då men som tur är går det ju bra att lyssna på det i efterhand.

Och kom ihåg... Somna Inte Osams Med Dig Själv!

1 kommentar:

Camilla sa...

Dte är bara att byta;) Vi bytte i torsdags, för vi skulle upp till Övuk nu ihelgen...så det kändes som det var dags för de...:D Så skönt att vara hemhemma en stund,..=)