lördag, mars 07, 2009

Mary Jane

Veckan började med att jag var hemma från jobbet i måndags för att kurera mig ordentligt från förkylningen. Vaknade upp och kunde knappt prata i måndags morse och då var det inte läge att jobba om man säger så. I stället sov jag vidare och kände mig betydligt bättre när jag vaknade. Så sömn kan göra underverk ibland.

Resten av veckan har gått riktigt fort. Vi har haft lugna och sköna dagar på jobbet. Tyvärr har vi haft lite problem också men jag hoppas det ska lösa. Vissa är ju inte helt smidiga om man säger så.
I onsdags när Cicci kom hem från jobbet fick hon nästan vända i dörren. Jag var nämligen riktigt peppad på att gå på talangtävlingen "Popkorn" på The Tivoli. Var lite nyfiken på Mary Jane som jag lyssnat lite på via myspace. Vi blev lite sena så jag trodde vi missat dom men det hade vi inte visade det sig.

Mary Jane är hur som helst en singer/songwriter och såna brukar jag ju lyssna en hel del på. Hon öppnade med en ny låt som var riktigt bra. Sen fortsatte hon med ytterligare tre låtar varav en av dom "Summer" var önskad av publiken. Blev helt tagen. Av både låtarna och den unika, vackra rösten. Det var mycket känsla i låtarna och dom kändes väldigt välskrivna. Som tur var för min egen skull så hade hon spelat in en skiva som vi köpte. Vet inte riktigt vad jag hade gjort annars. Så nu får Cicci stå ut med en massa fint gitarrspel från Mary Jane och hennes band.


Lyssna och njut på www.myspace.com/marygoesjane

Det blev en väldigt spontan konsert i Lund även under fredagskvällen men den återkommer jag med i ett senare inlägg.

Inga kommentarer: