tisdag, november 06, 2007

Syster på besök

Min syster var nere i helgen och hälsade på. Hon fick se vår lägenhet för första gången och vi hann även med ett besök i Danmark, Helsingör. Under lördagskvällen var vi ute en sväng på det berömda The Tivoli. Vi drack lite cider och träffade några av Ciccis vänner. :-)Det var kul att hon kom ner så vi fick umgås lite utan att ha våra föräldrar hängade över oss hela tiden. Det blir trots allt en viss skillnad.

Annars så kretsar fortfarande mycket kring katten. Hon tar för sig mer och mer och verkar anpassa sig riktigt bra. Dom senaste dagarna har hon känt sig så pass trygg att hon vågat soffa i soffan och fåtöljen i stället för under soffan och under vår säng där hon låg tidigare. Hon busar mer och mer men det hör ju till när man är så liten och det är ju det som är roligt också. Men det gäller att tänka till vad man vågar ha framme och vad hon kan tänkas hitta på. Fortfarande gillar hon inte när vi försöker ta upp henne men hon myser en hel massa och spinner när vi klappar henne och gosar med henne. En myskatt har vi fått.

Annars funderar jag på hur jag ska ha det kommande helg. Vill träffa ett gäng idoler någonstans. Frågan är om det blir i Jönköping eller Kungsbacka. Måste ju få höra Patrizia sjunga live.
Nu ska jag däremot in och se efter om jag har några pengar kvar efter helgens äventyr. Jag passade på att köpa en långärmad spöktröja och en t-shirt i Helsingör. Skulle behöva köpa ett par byxor också men det är så svårt att hitta några som passar att jag drar mig in i det längsta för att yra runt och leta.

Inga kommentarer: