söndag, november 11, 2007

Att vända det negativa till något positivt

Allt har känts väldigt bra under en längre tid, flytt och alla rutiner i hemmet, jobb, katt m.m. Vi har visserligen inte kommit in i rutinerna riktigt än men vi är på god väg. Hur som helst så rasade det mesta igår. Jag hatar känslan av maktlöshet och när oskyldiga människor drabbas av hemska saker. Det är orättvist och givetvis känns det extra mycket när det drabbar någon man tycker om väldigt mycket. Igår kväll visste jag varken ut eller in. Funderade på vad jag kunde göra men kom fram till att det enda är att jag måste visa att jag finns där, hela tiden. Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig till det bästa. Det vet jag att det kommer göra, förr eller senare.

Idag har jag dock låtit det positiva ta över igen. Visserligen missade jag en ankmiddag men det fick det vara värt när det inte blev som det var tänkt. Jag åkte iväg en sväng och fick uppleva några timmar som jag kan leva på ett bra tag. Två som blev speciellt glada att se mig, en kram. En av dom berör mig på ett speciellt sätt med sin röst och utstrålning. Kanske kan ett par av er lista ut vad jag skriver om. Tänkte inte vara så rak på sak i den här bloggen som jag brukar kunna vara annars. Men en och annan bild kanske dyker upp om någon dag som avslöjar mer.

Nu är det dags att sova och ladda inför ytterligare en arbetsvecka. En vecka som lär bli riktig tung för nu är det mycket post att ta hand om.

Inga kommentarer: