söndag, juni 27, 2010

Stolt

Jag måste bara skriva några rader innan jag går och lägger mig. Jag är kanske inte helt nöjd med mig själv i alla lägen. Men jag kan inte låta bli att vara väldigt nöjd med vissa saker som jag uträttat i mitt liv. Det jag är mest stolt över är nog att jag har varit med och räddat ett barn som blev uselt behandlad av sina föräldrar.

Var länge orolig över att det skulle bli ett tufft liv för den här tjejen som jag fortfarande har kontakt med. Ett tag såg det ut så. Nu kan jag inte låta bli att vara sjukt stolt när saker och ting börjat ordna upp sig. När jag idag fick höra att hon tar avstånd från alkohol då blev jag ännu mer stolt. Det om något är ett bra val i livet och tyder på ett bra omdöme. För där alkoholen går in hos människor där går vettet ut. Flera har mördats, misshandlats och skadats i trafikolyckor pga av alkoholen under denna midsommarhelg. Tänk så oerhört mycket bättre samhället skulle vara om inte folk drack så mycket. Jag säger inte att det är fel att dricka måttligt men det är alldeles för många som dricker alldeles för mycket och sedan tappar både vett och omdöme.

Går och lägger mig med ett stort leende på läpparna...

Inga kommentarer: