lördag, januari 17, 2009

Galornas månad

Nu är det dom stora galornas månad och dom avlöser varandra. Den här veckan var det Guldbaggegalan i måndags, Elle-galan igår och idag är det P3Guld-gala.
Det var riktigt kul att Micke Persbrandt äntligen fick sin första bagge. Så många bra roller som han gjort så är det ju märkligt att han inte fått någon innan. Men det är möjligt att det beror på att han varit lite kontroversiell.

Igår passade Cicci och jag på att se Låt Den Rätte Komma In som fick fem guldbaggar. En film om vampyrflickan som träffar en vanlig pojke och dom bildar en form av vänskap. Inte alls som andra vampyrfilmer utan med betydligt mer tanke bakom och mer välgjord. Så trots att jag inte gillar det övernaturliga i filmer så tyckte jag den var riktigt bra. Väl värd att se för den som inte gjort det.

Elle-Galan som var igår utsåg de bäst klädda 2008 och lite överraskande fick Hellström pris som årets bäst klädda man. Jag vet inte om jag tycker att han klär sig så snyggt alla gånger. Kvällens P3-guldgala blir så klart intressant. Både vad gäller pristagare och uppträdanden. Ska bli kul att se bl.a. Anna Ternheim, Amanda Jenssen, Håkan Hellström och Markus Krunegård uppträda.

Sen är det dags för Idrottsgalan på måndag. Inte helt lätt att tippa vilka som kommer vinna i år så det ska bli spännande.

Inga kommentarer: