fredag, januari 12, 2007

I vårt vackra vita vinterland

Jag har varit dålig på att blogga under några dagar så då kan jag lika gärna passa på att skriva två på bara några timmar. Rubriken ljuger faktiskt lite men det har faktiskt snöat här, två gånger dessutom. Först igår natt då det vräkte ner blötsnö och sen idag då det snöade ett par timmar mellan fem och sju. Trots det så har det inte lagt sig särskilt mycket på marken men vi har iallafall ett vitt täcke på gräsmattan så lite lyser det ju upp.

Jag har suttit och surfat runt på en massa personliga hemsidor för att få lite idéer till en hemsida jag försöker knåpa ihop. Sen är det givetvis kul att se vad folk, framförallt friidrottare och artister, har för sig. Elin Sigvardsson har kommit halvvägs med inspelningen av sin skiva och den kan förhoppningsvis vara klar om någon månad... Skulle tippa att den tidigast kan komma ut i slutet av mars. Saknar henne och längtar verkligen efter att få höra hennes ljuva stämma igen.

Imorgon, eller idag kanske man ska säga eftersom det är fredag nu, spelar Leksand hemma mot serieledarna Södertälje. Det ska bli spännande att se vem som går segrande ur striden där. Även om det är ett tag kvar till kvalserien så gäller det att skaffa sig ett psykologiskt övertag. Jag hoppas att Leksand kan hålla ihop sitt försvarsspel. Södertälje har haft ett stabilt försvarsspel hela säsongen och det är nog fördel dom inför kvalserien som det ser ut just nu.

Inga kommentarer: